✅ نگاهى به 🔹 اسلام مکتب عدل است، نه مثل غربى‏ها افراط در مصرف گوشت را توصیه مى‏ کند، و نه مثل بودایى‏ ها آن را حرام مى‏داند، و نه مثل چینى‏ ها خوردن گوشت هر حیوانى را به هر شکلى جایز مى‏داند. در اسلام براى مصرف گوشت، شرایط و حدودى است، از جمله: 🔸 الف: گوشت حیوانات گوشتخوار را نخورید وداراى آلودگى‏هاى مختلف میکربى و انگلى و... هستند. 🔸 ب: گوشت درندگان را نخورید، که روح قساوت و درندگى در شما پیدا مى‏ شود. 🔸 ج: گوشت حیواناتى که موجب تنفر عمومى است، مصرف نکنید. 🔸 د: گوشت حیوانى که هنگام ذبح، نام مبارک خدا بر آن گفته نشده، نخورید. 🔸 ه : گوشت مردار را نخورید. چون هنگام مرگ حیوان، خون پیش از هر چیز دیگر فاسد شده و ایجاد نوعى مسمومیّت مى‏کند، از این رو حیواناتى که خفّه شده، شاخ خورده، پرت شده، کتک خورده و دریده شده که جان دادنشان همراه با بیرون آمدن کامل خون نیست، در اسلام خوردن آنان حرام است. 🔹 از همه‏ حیوانات حرام گوشت، فقط نام خوک در این آیه آمده، چون مصرف آن رواج داشته است. امام صادق علیه السلام درباره‏ى گوشت مردار فرمود: کسى به آن نزدیک نشد مگر آنکه ضعف ولاغرى وسستى وقطع نسل وسکته ومرگ ناگهانى او را گرفت. 🔹 خونخوارى رسم جاهلیّت بود. این کار، سبب قساوت قلب و بى‏رحمى مى‏شود، تا حدّى که خطر کشتن فرزند یا پدر و مادر را به همراه دارد. خونخوار، رفیق و دوست نمى ‏شناسد. لذا خوردن خون حرام است، امّا تزریق آن اشکالى ندارد. 🔸 سؤال: آیا اجازه‏ى کشتن حیوانات براى مصرف گوشت آنها، با رحمت الهى سازگار است؟ 🔹 پاسخ: اساس آفرینش بر تبدیل وتحوّل است. خاک، گیاه مى‏شود، گیاه، حیوان مى‏ گردد و حیوان به انسان تبدیل مى ‏شود ونتیجه‏ى این تبدیل ‏ها، رشد است. #️⃣ #️⃣ 🆔 @Assemanian 🇮🇷