▫️| ذکر؛ بازخوانی بیانات رهبری در سالروز سخنرانی. ۲۰ شهریور ماه 👈 ۲۰ شهریور ۱۳۶۶: گزیده‌ای از بیانات در خطبه‌های نماز جمعه https://khl.ink/f/49738 👈 ۲۰ شهریور ۱۳۶۸: بیانات در دیدار رئیس و مسئولان ارشد قوه‌ی قضائیه https://khl.ink/f/2180 👈 ۲۰ شهریور ۱۳۷۳: بیانات در آغاز درس خارج فقه https://khl.ink/f/2723 👈 ۲۰ شهریور ۱۳۷۴: بیانات در آغاز گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور https://khl.ink/f/4117 👈 ۲۰ شهریور ۱۳۷۹: بیانات در شروع درس خارج فقه سال ۱۳۷۹ https://khl.ink/f/26691 👈 ۲۰ شهریور ۱۳۸۸: خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران https://khl.ink/f/8033 👈 ۲۰ شهریور ۱۳۹۲: بیانات در دیدار کارگزاران حج https://khl.ink/f/23963 👈 ۲۰ شهریور ۱۴۰۱: بیانات در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار https://khl.ink/f/51095 👈 ۲۰ شهریور ۱۴۰۲: بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» https://khl.ink/f/53820 🌊 قطره‌ای از دریا؛ مهم‌ترین بخش بیانات رهبری 🗓 ۲۰ شهریور ۱۳۶۶: 💧 سه نقش را امام سجاد ایفا مى‌کردند. یکى عبارت بود از تبیین و روشنگرى در زمینه‌ى معارفِ اسلام و احکامِ اسلام و فقه اسلام و حفظ اسلام از انحراف‌ها و تحریف‌ها و اعوِجاج‌هایى که بر آن تحمیل مى‌شد و یکى دیگر عبارت بود از زمینه سازى براى ایجادِ جامعه‌ى اسلامى، جامعه‌ى الهىِ تحت اداره‌ى حکومت علوى؛ این دو وظیفه را همه‌ى ائمه علیهم‌السّلام دنبال کردند؛ یک وظیفه‌ى دیگرِ امام سجاد و کارى که در طول دورانِ امامت داشتند، زنده نگهداشتن حادثه‌ى عاشورا بود. 🗓 ۲۰ شهریور ۱۳۶۸: 💧 عدل فقط به‌ وسیله‌ی قوّه‌ی قضائیّه اجرا نمی‎شود؛ بلکه همه‌ی دست‌اندرکارانِ حکومت اسلامى به سهم خودشان در اقامه‌ی عدل موظّف هستند، منتها ضامن آن، قوّه‌ی قضائیّه است. اگر شما که قوّه‌ی قضائیّه هستید عادل باشید و عدالت را هدف اصلى و غیر قابل اغماض در هر شرایطى بدانید، از شخص من تا آحاد مردم و مابینِ ما ‌-همه‌ی مسئولین حکومتى- امکان ندارد که بتوانند از عدالت منحرف بشوند. 🗓 ۲۰ شهریور ۱۳۷۳: 💧 قال رسول‌اللَّه صلّیاللَّه‌علیه‌وآله: «السّابقون الی ظّل العرش، طوبی لهم» خوشا به حال کسانی که به سایه عرش سبقت می‌جویند. «قیل: یا رسول‌اللَّه و من هم؟» چه کسانی هستند که به سایه عرش رحمان سبقت می‌جویند؟ «فقال: الّذین یقبلون الحقّ اذا سمعوه» کسانی که این چند خصوصیت را دارند: اوّل این‌که وقتی حق را شنیدند، آن را قبول می‌کنند. «و یبذلونه اذا سئلوه» وقتی از آن‌ها سؤال شد «حق چیست؟» بدون ملاحظه آن را بیان می‌کنند. 🗓 ۲۰ شهریور ۱۳۷۴: 💧 ما باید مثل میدان جنگ عمل کنیم. فرض بفرمایید در میدان جنگ، در فلان نقطه، دشمن را در مقابل خود می‌دانستیم. این‌جا صفوفمان را منعقد می‌کردیم، و خودمان را آماده نگه می‌داشتیم. آنگاه دشمن حیله‌ای می‌کرد و در خفا موضع خود را عوض می‌نمود و در نقطه‌ی دیگری قرار می‌گرفت. ما نبایست می‌گفتیم که تا به حال رو به این طرف موضع گرفته‌ایم؛ حالا هم به همین طرف تیراندازی می‌کنیم؛ نه. باید می‌دیدیم دشمن کجاست. یک ارتش خوب؛ یک نیروی مسلّح خوب، آن نیروی مسلّحی است که قدرت مانور دارد. صحنه‌ی سیاست و صحنه‌ی فرهنگ هم عیناً همین گونه است. 🗓 ۲۰ شهریور ۱۳۷۹: 💧 علماى دین باید در مقابل تحریف دین ساکت ننشینند. برخورد غیرِ علمى با این قضایا غلط است. فریاد بلند کنیم که آقا این کفر گفت؛ تکفیر کنیم، چه بکنیم؛ این فایده‌اى ندارد. خیلی‌ها هم خوششان مى‌آید که همین کار بشود؛ براى خاطر این‌که از نقد علم برکنار مى‌مانند. اگر نقد علمى شد، آن وقت حرف شکافته مى‌شود و رسوایى سخن و صاحب‌سخن آشکار خواهد شد. این کار باید انجام بگیرد. 🗓 ۲۰ شهریور ۱۳۸۸: 💧 سیاست اگر از اخلاق سرچشمه بگیرد، از معنویت سیراب بشود، برای مردمی که مواجه با آن سیاستند، وسیله‌‌‌‌‌ی کمال است، راه بهشت است؛ اما اگر سیاست از اخلاق جدا شد، از معنویت جدا شد، آن وقت سیاست‌‌‌‌‌ورزی می‌شود؛ یک وسیله‌‌‌‌‌ای برای کسب قدرت، به هر قیمت؛ برای کسب ثروت، برای پیش بردن کار خود در دنیا. این سیاست می‌شود آفت؛ برای خود سیاست‌‌‌‌‌ورز هم آفت است، برای مردمی هم که در عرصه‌‌‌‌‌ی زندگی آن‌ها این سیاست ورزیده می‌شود هم آفت است. 🗓 ۲۰ شهریور ۱۳۹۲: 💧 اختلاف مذاهب اسلامی، اختلاف شیعه و سنّی در حدّ اختلاف عقیدتی - یکی یک عقیده‌ای دارد، دیگری یک عقیده‌ی دیگری دارد؛ این‌ها باهم اختلاف دارند - مشکلی به ‌وجود نمی‌آورد؛ مشکل آن وقتی است که این اختلاف عقیدتی به اختلاف روحی، به اختلاف رفتاری، به درگیری، به ستیزه‌گری، به دشمنی بینجامد؛ دشمنان دنیای اسلام دنبال این فکرند، دنبال این نقشه‌اند.