. آن وزیری که می‌گوید: تکلیف ما از نماز تا ساز است، نمی‌داند آن جا که ساز و نماز یک جا جمع می‌شوند مسجد جامع اموی است؟ نمی‌داند... العقل ما عبد به الرحمن. با ساز ذکر نمی‌گویند، لهو می‌کنند... ساز و آواز مردها هم یک‌تکه مفسده است، چه رسد به ساز و آواز زن‌ها... فحوای فتوای حضرت ره‌بر آن است که میان مفسده در غنای زن و مرد فرقی نیست و بساط هر دو را فارغ از جنسیت باید جمع کرد، و نه این ساز و آواز زن مفسده ندارد، تا غنای زن را هم مانند غنای مرد رهاسازی و عادی‌سازی و عرفی‌سازی کنیم... و الذین هم عن اللغو معرضون. می‌پرسند: از چه دل‌تان با مطرب‌ها و مطرب‌شنوها و مطرب‌پناه‌ها صاف نمی‌شود... ساز قاتل ذکر است... شریعت‌مدارهای شیعه هزار سال با جاهلیت عرفی جنگیده‌اند تا به اقامه‌ی حکومت شرعی برسند. این جنگ اما تمام نشده است. با رگه‌های جاهلیت جا خوش کرده در بدنه‌ی جمهوری هنوز باید جنگید: گاه به درشتی یک وزارت‌خانه‌... آماج مقاومت در نیروی مقاومت بسیج یکی سنت در عقبه است و دیگری نهضت در جبهه. با این همه هر چه گذشته است سازمان بسیج بیشابیش از جبهه به عقبه فرو نشسته است. این دلیل ساده‌ی غیبت این سازمان از جبهه‌های اکنونی جهاد از جنگ احزاب حجاب در ایران تا طوفان‌الأقصی در عراق تا لبنان است... متحجر کلیدواژه‌ی مورد استفاده‌ی حضرت روح‌الله بود اما مذهبی‌های صورتی برای زدن متشرع‌ها از آن استفاده کردند؛ این روزها مذهبی‌های صورتی از کلیدواژه‌ی سوپرانقلابی مورد استفاده‌ی حضرت ره‌بر برای زدن انقلابی‌ها استفاده می‌کنند. یحرفون الکلم عن مواضعه... ولایت منفرد فقیه زیرساخت نظری انقلابی‌های منهای فقاهت برای پیش‌برد عرفی‌سازی حکومت اسلامی است... یک‌کاسه و هم‌پیاله ندیدن عموم آن چه اصلاح‌طلب خوانده می‌شوند و آن چه اصول‌گرا خوانده می‌شود و حتا آن چه عدالت‌خواه خوانده می‌شوند در طلب ابطال شریعت محمدی ما را گرفتار گیجاگیجی بیشابیش می‌کند... هر چه پیش می‌رویم درگیری خط اجتهاد با خط استحسان سهم‌ناک‌تر خواهد شد؛ نبرد مذهبی‌های سرخ و مذهبی‌های صورتی؛ نزاع مؤمنین شرعی و مؤمنین عرفی؛ جنگ اردشیعه‌ها و شل‌شیعه‌ها. و قد فتح باب الحرب بینکم و بین اهل القبلة... ✍️ محمد مهدی فاطمی صدر @madare0120