✳️پاگشای شبهات قومیتی در عزای فاطمیه(س) 1️⃣ این چند روزه کلیپ مداحی عربی با موضوع انکار شهادت حضرت فاطمه (س) و نبودن فرزندی برای ایشان به‌ نام محسن (ع)، با استناد به سخن شیخ مفید (ره) دست به دست می‌شود که این قضیه تاریخی را، ساخته ایرانیان (با واژه تحقیرآمیز خدعه و نیرنگ مجوس) و از روی لجبازی با عمر بن خطاب می‌داند؟ هیئت و گروه سینه‌زنی ( هیئت الصرخی)، وابسته به سید محمود الحسنی الصرخی، روحانی ساختار شکن عراقی است که با وجود سواد پایین حوزوی، ادعای اعلمیت و مرجعیت و حتی ولایت سیاسی بر همه مسلمین دارد. (کتاب مسائل و ردود فی موضوعات مختلفه، ج1 مسئله56- نوشته عباس الکعبی از شاگردان او). ولی رساله عملیّه او با نام «منهاج الواضح» گواهی خوبی بر بی‌سوادی او است. این احتمال وجود دارد که با انکار مسلمات تاریخی شیعه به دنبال دست و پا کردن موقعیتی برای خود در بین برخی اهل سنت عرب زبان باشد. 2️⃣ نسبتی که به شیخ مفید (ره) (۳۳۶ـ۴۱۳ق) می‌دهد، برداشتی گزینشی است که از کتاب « المسائل السَرَوِیَه» که در یازده ‌بخش، پاسخ‌هایی است به پرسش‌های رسیده از شهر ساری ایران به این عالم بزرگ شیعه که ساکن بغداد بوده است. شعر مداح این هیئت، اشاره دارد به پاسخی درباره امکان ازدواج عمر با ام کلثوم دختر حضرت علی(ع). نکته جالب اینکه؛ پرسش‌گر این سوالها ایرانیها بوده‌اند و این نامه اهالی شهر ساری، هم مستند انکار شهادت توسط ایرانیها است و به همین نامه متهم به ساختن خبر شهادت هم می‌شوند!!! 3️⃣ قبول شهادت حضرت زهرا (س) توسط شیخ مفید (ره) در کتاب مزار ص 179 با این سلام ( َايَّتُهَا الْبَتُولُ‏ الشَّهِيدَةُ الطَّاهِرَةُ لَعَنَ اللَّهُ مَانِعَكِ إِرْثَكِ وَ دَافِعَكِ عَنْ حَقِّكِ وَ الرَّادَّ عَلَيْكِ قَوْلَكِ لَعَنَ اللَّهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ وَ أَلْحَقَهُمْ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ...) مورد قبول قرار گرفته است. و وجود فرزندی بنام حضرت محسن(ع) در کتاب ارزشمند «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» (ص ۲۵۵) از عالم شیعی چنین آمده است: یَذکرُ أنّ فاطمهَ صلواتُ الله علیها أسقطَتْ بعدَ النّبی ولداً ذکَراً کانَ سَمّاه رسولُ اللّهِ وهوحملُ مُحَسِّنَاً. 4️⃣ امّا ازدواج عمر با ام کلثوم ( از مسائل اختلافی بین تاریخ‌نگاران) که برخی وقوع این ازدواج را شاهدی بر عدم وجود اختلاف میان امام علی (ع) و عمر بن خطاب دانسته‌اند، مورد قبول شیخ مفید (ره) نبوده و او این نقل را ساخته زبیر بن بکار، متهم به دروغ گویی و از دشمن امیرمؤمنان(ع) می‌داند. (المسائل السَرَوِیَه ، صص۸۶ و ۸۷). جا دارد از گوینده این استدلال پرسید: بر فرض قبول حرف شما، واقعیت تاریخی ازدواج پیامبر(ص) با رَمله (ام‌حبیبه) دختر ابوسفیان می‌تواند این نتیجه را در پی داشته باشد که هیچ اختلافی بین پیامبر(ص) و ابوسفیان نبوده و جنگ های پس از این ازدواج که به فتح مکه نیز منتهی شد، حاصل سوء تفاهم و یا تخیل تاریخ نگاران بوده است؟ 📡پایگاه اطلاع رسانی بلاغ: 🆔 @balagh_ir eitaa.com/joinchat/3864854532C34751c9911