﷽ ❁
تبیین ۶۰ ❁
✓عنوان:
شهید الداغی راچگونهروایتکنیم؟
✓موضوع:
فرهنگی ، اجتماعی ، مناسبتی
✓اشاره:
گفتاری از استاد محسن قنبریان
- بهکرات گفتهام خاستگاه اصلی تحقق امر
به معروف در جامعه، ولاءطرفینی زنومرد
جامعه است.
- هر طرحی که از آن ارتزاق نکند یا بدان
نیانجامد ، نه خودی است و نه شدنی!
- ولاء متقابل اجتماعی در اسلام دو رو دارد:
۱. پناهدادن وحمایت ازهم کردن«۷۲انفال»
۲. امربهمعروف و نهیازمنکرکردن همگانی
و متقابل «۷۱توبه»
- اگربرای بخشی از جامعه «مثلابیحجابها»
به هرعلت « بر ساخت سیاسی یا برساخت
رسانه ای » این ذهنیت ساخته شد که:
تو فقط امر و نهی میشوی! اما نه حمایت
میشوی! و نه حق امر و نهی متشرعان و
حاکمان را داری !!
گسست و گسلِ اجتماعی شکل میگیرد.
-
ولاءِطرفینی ازکارمیافتد ونهیاز بیحجابی
هم به مقاومت مدنی آنها اصابت می کند!
- شهید الداغی تمثال زیبای روی دیگر سکه ولاء متقابل است.
- مصداق روشن "وَالَّذِينَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَٰئِكَ
بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ" است .
- او دختر کم حجاب را نهی از منکر نکرد، او
را یاری داد و مأوای او شد. چاقو خورد اما
دختر ایران را تنها نگذاشت!
- جامعه آسیب دیده از بی حجابی، به این
روی سکهی ولاءِ مومنانه نیازمند است ؛ تا
گاردشبشکند و نصحیت برادرانهوخواهرانه
بپذیرد.
- اینشهیدعزیز را اگر همینگونه - کهبود -
روایت کنیم ، به امربهمعروف ونهیازمنکر
هم کمک میکنیم .
- امااگر بهعکس،مسببِ خونشرا بیحجابی
و کمحجابی خواندیم
«کهالبته بیسبب هم
نیست! » و مایهی شعار مرگبربیحجابش
ساختیم؛
باز بهجای التیامِگسلو موثرکردن
رویدیگر سکهی ولاءِاجتماعی «امر و نهی»
بر شکاف و گسست افزوده، امر و نهیها را
بی اثرتر میکنیم.
🌱 در ثواب انتشار سهیم باشید .
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
💌 دعوتید به : پایگاه فرهنگیتبلیغی بلاغ