یقینی و مطلوب بودن آن 🌺 در پست گذشته گفتیم اجتهاد در شیعه به معنای تکیه به ظنون غیر معتبر است. 🦋 همینی که قدمای ما اصطلاح اجتهاد به رأی، اجتهاد متکی به ظنون غیر معتبر، مثل قیاس، مثل استحسان و امثال اینها را به کار بردند و کتابها نوشتند؛ ⬅️ این اجتهاد متکی به ظنون غیر معتبر را رد کردند. این اجتهاد مردود است. 🌸 امروز هم تحت هر نامی کسانی به اینجور اجتهادها روی بیاورند، 👈 مردود است. اینکه حالا دنیا این را از ما نمی‌پسندد، این حرف فقهی در دنیا خریدار ندارد، یا این را صریحاً بگویند یا نگویند، اما در دلشان این باشد و اینها را به یک استنباط غلطی بکشاند، 👈این مردود است. 🦋 متأسفانه در مواردی در گوشه و کنار دیده شده که برای اینکه عرف دنیای متمدن - که عمدتاً مادی است - رعایت شود، در استنباط احکام شرعی دخل و تصرف شده است‼️ 🌸 حتّی بدتر از این، برای اینکه گاهی دل قدرتهای مادی به دست بیاید - نه حالا عرف دنیای مادی رائج، بلکه عرف قدرتهای مادی و استکباری رعایت شود - فتوا داده شده: 👈تلاش صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی به دلیل اینکه موجب سوء ظن قدرتهای بزرگ است، ممنوع است‼️😳 ✔️ خوب، غلط کردند سوءظن دارند. به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e https://ble.ir/banooyeab