✳️ آیا می‌دانستید بسیاری از فیلم‌های پرفروشی که احتمالا دیده‌اید با نظارت ساخته شده‌اند؟ 🔹دفتر رسانه‌های سرگرمی وزارت دفاع ایالات متحده از سال ۱۹۴۹ بر فیلم‌ها نظارت داشته است. کاپیتان مارول ترانسفورمرز و Zero Dark 30 تنها برخی از فیلم‌هایی هستند که با وزارت دفاع ایالات متحده قرارداد بستند. 🔸اگر فیلمسازان خواهان دسترسی ارزان به تجهیزات نظامی و پرسنل هستند باید فیلمنامه‌ی خود را برای تایید به وزارت دفاع تحویل دهند. وزارت دفاع این آزادی را دارد که یک اسکریپت را به هر شکلی که دوست دارد، تغییر دهد. 🔹راجر استال، پروفسور دانشگاه جورجیا می‌گوید کنترل پنتاگون بر فیلم‌ها می‌تواند نوعی تبلیغات باشد و به مجموعه‌ی نظامی-صنعتی کمک کند؛ جایی‌که تلاش‌های سیستمی برای تغییر دیدگاه مردم آمریکا نسبت به ارتش انجام می‌شود. 🔸ما در مورد ۲۵۰۰ نمایش تلویزیونی و فیلم صحبت می‌کنیم. موضوع نظارت مستقیم بر فیلمنامه‌، آنها را درگیر یک رابطه‌ی قراردادی با وزارت دفاع و سیا کرده است. این محصولات باید با همکاری آنها ساخته شود. 🔹اگر تک تک قسمت‌های یک سریال تلویزیونی را حساب کنید، به هشت تا ده هزار محصول می‌رسیم. دفتر رسانه‌های سرگرمی، دستورالعمل‌های دقیقی دارد که چه روایت‌هایی برای عموم، مورد تأیید است. فیلم‌ها و نمایش‌ها باید ارتش را مثبت به تصویر بکشند. 🔸هم هالیوود و هم ارتش از این مبادله منتفع می‌شوند. فیلمسازان با دریافت تجهیزات ارزان قیمت و مشاوره‌ی دفاعی سود می‌برند. ارتش هم با روابط عمومی مثبت که به آن در تامین هزینه‌های دفاعی و تصویب قوانین کمک می‌کند، سود می‌برد. 🔹ارتش می‌خواهد مردم آمریکا را در موقعیتی قرار دهد که وقتی رئیس‌جمهور خواستار مداخله‌ی نظامیِ بعدی در خارج از کشور می‌شود، بحثی پیش نیاید! بنابراین آنها می‌خواهند تا حد امکان کمتر جنجال داشته باشند. 📌ترجمه‌ی اختصاصی برهوت‌ تی‌وی 🔺@barahoot_tv1