ضرورت وجود ادبيات مشترك در ميان خواص 🔹علامه طباطبائى كتمان را شامل پنهان نمودن، تأويل و تحريف دانسته و با تكيه بر قرآن اين كار را ظلم به مردم دانسته و با استناد به آيه 44 و 45 سوره اعراف عاقبت اين كار را لعنت اخروى ميداند: «فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اَللّٰهِ عَلَى اَلظّٰالِمِينَ‌، اَلَّذِينَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اَللّٰهِ وَ يَبْغُونَهٰا عِوَجاً» همچنين علامه با توجه به آيات 160 و 161 سوره بقره اظهار ميدارد آنها كه بر اساس هواى نفس خود، دين را كتمان و تحريف مى‌كنند، اينها كافر و دچار لعن ابدى هستند، مگر اينكه توبه كنند. نتيجه آنكه اگر كسى حتى يك حقيقت از حقايق دين را عالماً و به خاطر منافع و عصبيت هاى خود پنهان كرده و آن را به نفع خود و گروه خود تغيير دهد، دچار شعبه اى از كفر شده و ظالم است و اگر توبه نكند در همان حد از رحمت خدا دور خواهد بود و همه ى مردم و فرشتگان مدعى شده و او را نفرين خواهند كرد. با تكيه بر همين آيات مى توان فهميد خواص در هر جامعه نقش اول را در حفظ يا تغييرجهت جامعه دارند، چرا كه در آيات گفته مى شود كه خداوند آيات الهى را براى همه ى مردم تبيين كرد اما از آنجا كه گروهى از خواص جامعه به تحريف و دستبرد در اين پيامهاى الهى دست زدند در نتيجه، جامعه هم دچار تفرقه و اختلاف و تشتت شد. 🔸اگر بخواهيم جامعه اسلامى ما در مسير نهضت خود به پيش رود و به صورت كلى، نوعى وحدت رويه و عمل در جامعه و در ميان عامه مردم حاكم شود، لازم است كه خواصِ طرفدار انقلاب، به وحدت عملى برسند و اين وحدت عملى نيز به نوبه ى خود جز با وحدت فكرى و اعتقادى آنان ميسر نخواهد شد. اين وحدت فكرى و اعتقادى خواص را امروز به ادبيات مشترك تعبير مى كنند. بنابراين يافتن يك ادبيات مشترك دينى و الهى در ميان خواصِ طرفدار انقلاب و نظام اسلامى، امروز يك نياز حتمى براى جامعه اسلامى ما است. 📚: کتاب امام پايدارى، 31 سال هدايتگرى به سوى دولت اسلامى ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS