⭕️ سهم نداشتن دختران نوجوان از تولیدات هنرهفتم ♦️جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ نشان داد که متولیان فرهنگی چقدر از ظرفیت ویژه‌ی دختران نوجوان در خلق جامعه مطلوب غفلت کرده‌اند! ♦️ظرفیتی که هالیوود به ویژه در قالب پویانمایی از آن بسیار بهره برده است. سریال «ونزدی: Wednesday» یک سریال دخترانه با اهداف تمدن مادی است که در هویت‌بخشی جهانی هم موفق بوده است. • پویانمایی‌های «قرمز شدن: TURNING RED‌» که هنرمندانه گستاخی‌های حاصل از سن بلوغ یک دختر نوجوان را به نفع جامعه‌ی خودمحور سوق می‌دهد. • «پیل: Pil» که در آن دختربچه‌ای یتیم می‌تواند شهر را جایی بهتر برای زندگی عدالت محور کند. • «افسون: ENCANTO» پویانمایی موسیقی‌محور و شادی که نشان داد یک دختر با جریان محبت می‌تواند هستی را با خود هماهنگ کند. • «درون و بیرون:INSIDE OUT» از تحولات درونی یک دختر حرف می‌زند و راه مدیریت هیجانات را می‌آموزد. • «موآنا: Moana» و «رایا و آخرین اژدها: RAYA and THE LAST ORAGON» هرکدام نقش ویژه‌ی یک دختر در حل مشکلات کلان اجتماعی را به تصویر می‌کشد. این تنها قسمتی از تلاش‌های تمدن غرب برای فرهنگ‌سازی و به تسلط درآوردن قدرت‌های دختران جوان است. ♦️موضوع داشتن برای ساخت یک فیلم‌نامه، بسیار مهم است و چه موضوع نابی است زندگی «شهیده مهری زارع» دختری که برای خود تحلیل وقایع داشته و البته شیطنت و شور نوجوانی را هم دارد. زیرمتن این موضوع، وقایع سال پنچاه و هفت در شهر مشهد است، که می‌توان از آن برای روایت تاریخ معاصر کمک گرفت... مطلب کامل: http://roubesh.ir/post/934 📝زهرا خندان 📡 اخبار جهان هنر👇👇 🌐roubesh.ir