بسم الله الرحمن الرحیم « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» « فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ » « يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ » : ✅ از رهگذر تامل در آیات فوق 👌نکته‌ای انسان را شگفت‌زده می‌کند و آن 👈 سه‌بار تاکید بر شادمان بودن شهدا است؛ و چون تاکیدهای قرآن مشتمل بر ⬅️ راز و رمزها و پیام‌هایی است، شایسته است که در این‌باره تلاش و تامل بیشتری مبذول و بعضی از حکمت‌های این تاکیدها باز شناخته و شاخص گردد و به سوالاتی که ذهن انسان را به خود مشغول می‌کند پاسخ داده شود. 🤔اصولا چــــــــــــرا بر بعد از شهادت تاکید شده است؟ 🔺ابعاد شادمانی او چیست؟ 🔺آیا و شهید بازتاب و استمرار او در دنیا است؟ 🔺آیا می‌توان را یکی از فضایل و خصلت‌های شهدا در طول زندگی شمرد؟ 🔺آیا آنان در شمار افرادی بوده‌اند که در زندگی زیسته‌اند یا این‌که افرادی درون‌گرا و متمایل به اندوه و همواره غرق در تفکرات خویش و ذهنشان درگیر و دغدغه‌های عمیق و همیشگی بوده است؟ در این‌باره شهدا را باید چگونه معرفی کرد؟ ________________ ☑️ از آن‌جا که شهیدان از پیروان راستین مکتب حیات‌بخش اسلام و رفتار آنان برخاسته از تعالیم و آموزه‌های این مکتب بوده است؛ مبحث فوق ما را به کسب آگاهی در مورد 👈 و در می‌کشاند ؟ 🤔 آیا در اسلام اصالت با و زیستن است یا و جوهره‌ی اصلی زندگی در دنیا است؟ و چون اسلام آیین فطرت و دستورالعمل‌های آن برخاسته و هماهنگ با ساختار اصلی وجود انسان است. سوالات فوق به حیطه‌ی انسان‌شناسی کشیده می‌شود. 🔻آیا ماهیت و ذات انسان با و انبساط هماهنگ است یا با و ؟ 🔻آیا افرادی که بطور کلی زندگی می‌کنند متعادل‌تر هستند یا کسانی‌که و متفکر و همواره سر در گریبان خویش‌اند به فطرت و اصل وجودی خود نزدیک‌ترند؟ ... 📓 تالیف حضرت استاد دکتر مدبر عزیزی ____________ @BinesheModabber ایتا ، تلگرام