به طور کلی سه رویکرد عمده برای استغراق در جهان‌های مجازی وجود دارد: ۱) ضبط حرکات بدن توسط دوربین، ۲) تشخیص سیگنال‌ها‌ی مغزی و ۳) تشخیصِ سیگنال‌های عصبیِ اندام‌ها. ابزارِ معرفی‌شده توسطِ‌ محققان دانشگاه کالیفرنیا مبتنی بر رویکرد سوم به پیش رفته‌اند و یک ابزار کارآمد برای تشخیص حرکات دست را تولید کرده‌اند. این دستگاه می‌تواند سیگنال‌های ارسال‌شده از مغز به دست‌ها را تشخیص دهد و و حرکاتی که دست باید انجام دهد را در یک فضای شبیه‌سازی‌شده‌ی مجازی (یا حتی یک دستِ روبوتیک) پیاده‌سازی کند. در نتیجه این دستگاه نه تنها نیاز معلولین به دست را برطرف می‌کند بلکه نیاز گیمر‌ها به دسته‌ی بازی را هم برطرف می‌کند. برگرفته از مجله هفتگی https://eitaa.com/new_tech