⬛️🔶⬛️ ۲ هنرمند مدعو پاسخ می‌دهد: خیر. سانسورچی می‌گوید: من وارد می‌کنم... و جنس وارداتی را می‌فروشم و به ۵۰۰۰ میلیارد تومن پول می‌رسم. ۱۰۰۰ میلیارد شرکت فولاد را پس می‌دهم، پس تحریم خوب است. تحریم فلج کنند نیست و به هنرمند مدعو اشاره می‌کند: شما نیمی از واقعیت را نمی‌بینند. نسبت ممیزی با آشوب‌های ۱۴۰۱ با استناد به ذکر نمونه‌های مصداقی بالا می‌توان اذعان داشت که بخشی از مجموعه ممیزی برای انتخابات پسا ۱۴۰۰ ساخته شد تا تفکر حاکم بر سطوح دولتی را پیشاپیش به سخره گرفته و هجو کند. باید تاکید کرد ذکر این مصادیق در نفی ساختن برنامه انتقادی نیست. برنامه انتقادی هجو و کمدی ساختن درباره ساختار حاکمیت را نباید عیب تلقی کرد. برخی انحرافات در ساقه پیش می‌آید و در هر سیستمی چنین است و ساختن برنامه انتقادی مصداق هرس ساقه است، اما فیلیمو با برنامه ممیزی به دنبال بریده تنه درخت و زدن به ریشه است. ممیزی در پی ایجاد یک انحراف در افکار عمومی که درخت و ساختار مورد نقدش میوه‌ای نخواهد داد. این استدلال در ماجرای پسا آشوب‌های ۱۴۰۱ بیشتر از گذشته خودنمایی کرد. صفحه رسمی این برنامه در اینستاگرام که توسط سازندگان بارها تایید شده متعلق به آنان است و در پست‌های ریحانه سعیدیان تائید شده و می‌توان استناد کرد که توسط گردانندگان اداره می‌شود. اقدام به هشتگ‌سازی از اسم رمز «مهسا امینی» در بحبوحه آشوب‌های سال گذشته با استفاده برنامه‌ای که توزیع سراسری آن به عهده پلت‌فرم فیلیمو است و به عنوان یکی از بِرندهای آن شناخته شده، هشتگ‌سازی به همراه انتشار بخش‌هایی از این برنامه برای تطبیق با غائله سال گذشته چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا هشتگ‌سازی از عنوان شهر زاهدان همزمان با اتفاقات سال گذشته‌ و انتشار آن با هشتگ کردن اسم رمز مهسا امینی تصادفی و بدون غرض بوده است! Enter fullscreenDownload همزمان با آشوب‌های ۱۴۰۱ ممیزی سه بخش کوتاه از برنامه‌های قبلی خود را با هشتگ و باعنوان «همراه ایران» منتشر کرد. وحید آقاپور در یکی از این بخش‌ها به خواننده مدعو می‌گوید: نذار خفه‌ات کنن فکرت را بگو{استفاده شده در ترانه} برای من عجیب است. ما اصلا خفه‌ کردیم نداریم ما آزادترین کشور دنیا هستیم و "نذار خفه‌ات کنند" را باید اصلاح کنی و گرنه خفه‌ات می‌کنند! Enter fullscreenDownload در پست بعدی که منتشر شده و پس از آبان ۹۸ تولید شده سانسورچی می‌گوید: بی‌عار هستید، به شما برنمی‌خورد، این اعتراض‌های مردم، این فحش‌هایی که مردم دادند، این داغ دل مردم و این فریادهایی‌ که زدند روی شما اثر نمی‌گذارد، چون بی عار هستید. Enter fullscreenDownload در سومین پست متناسب با آشوب‌های سال گذشته خواننده و سانسورچی به صورت مشترک ترانه‌ای تغییر یافته را با این مضمون می‌خوانند: بیا بنویسیم مثل درس مثل مشق تو کتاب تاریخ فردا/بیا بنویسیم ما هنوز زنده‌ایم زیربار غم‌ها و درها /بیا بنویسیم که روزگار قاتل امیده ولی ما می دونیم شب تار آخرش سپیده/جنگ و قهر و تحریم ستم، این جهان پلشته/کی می‌دونه غیرخودمون، چی به ما گذشته/ هیچکی توی تاریخ قد ما خون دل نخورده، واسه یه ذره زندگی این همه نمرده/ ته همه این غما، باز ما سربلندیم /یه روزی میاد که باهم دوباره بخندیم ... پیج برنامه ممیزی که طی چند فصل طولانی از فیلیمو پخش می‌شد، همزمان با گسترش یافتن آشوب‌ها به دانشگاه‌شریف، پست بالا را منتشر کرد و سازندگان این برنامه نوشتند: پیج‌ ممیزی قصد داشت در این روزها با انتشار قسمت‌هایی از ممیزی، با مردم ایران همراهی کنه. اما در شرایط کنونی، ضمن ابراز تاسف در خصوص وقایع اخیر(خصوصاً دانشگاه‌های شریف و اصفهان) و در جهت همدردی با مردم عزیز ایران، تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیتی خودداری می‌کند. ممیزی چندی بعد همزمان با زلزله خود برنامه دیگری را منتشر کرد و در قالب ممیزی ترانه «همه‌چی آرومه» به بررسی رخدادهای پس از فتنه ۱۴۰۱ پرداخت. Enter fullscreenDownload ویدئوی اول در بخشی این ویژه برنامه به موضوع «خوب‌بودن حال» مطرح می‌شود و ممیز می‌گوید: ما هستیم اما همکاران شما (منظور سلبریتی‌ها) نیستید، سه ماه سر کار هستیم دریغ از یک نفر اینکه کسی برای ممیزی شعر و ترانه مراجعه کند. ممیز با اشاره به اتفاقات اخیر سخنان وزیر ارشاد را دستمایه قرار می‌دهد و می‌گوید: کنفرانس برگزار کردیم و خواهش کردیم کنسرت‌ها را شروع کنید و هنرمندها بخوانند و برنامه‌های هنری را با شور و حال اجرا کنند اما افاقه نکرد و اغلب تشریف نیاوردند به غیر از آقای حسن ریوندی و پرواز همای.(هنرمندان تراز) ممیز با اشاره به این دونفر به فعالیت این دو در ایام آشوب‌های ۱۴۰۱ اشاره می‌کند.