🗓 "بسم الله الرحمن الرحیم" 🔹 دومین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی موکب طوفان الاقصی. 🔸 بررسی مبارزه و مقاومت در بازی‌های رومیزی. 🔹 دکتر مجید کریمی ، پژوهشگر و طراح بازی های رومیزی. ‼️آنچه نداریم❌ متاسفانه حقیقتی که وجود دارد این است که ما در حوزه بازی‌های رومیزی با رویکرد مقاومت خلأ بسیار محسوسی داریم. تقریبا می‌توان گفت تولید بازی‌هایی با کیفیت مطلوب در این حوزه *نزدیک به صفر* است. 🔸 تولیدات❗️ چند مورد تولید در این زمینه صورت گرفته که متاسفانه جذابیتی برای مخاطب نداشته و در همان مراحل اولیه فروش متوقف شده است. 🔸 علت این مسئله چیست؟ ✔️غلبه محتوا و پیام بر شکل و جذابیت بازی است. یادمان نرود کودک یا نوجوان در گام اول انتظارش از بازی ایجاد هیجان، سرگرمی و لذت است. ✔️البته که ما معتقدیم بازی به عنوان یکی از ابزارهای مهم تربیتی باید دارای مفهوم و پیام مورد نظر ما باشد ولی اینکه این پیام چطور، چگونه، در چه سطحی، چه زمانی، در کجای بازی و با چه فرمی به مخاطب منتقل شود بسیار بسیار مهم هست، چرا که اگر درست عمل نشود ممکن است اثر عکس داشته باشد. 🔸 نقدی به طراحان بازی 🤨 معمولاً طراحان بازی در تولید گاهی عجله میکنند مخصوصا اگر دغدغه تولید بازی در اثر وقوع یک اتفاق ایجاد شود، می‌خواهند به سرعت به تولید برسند و این عجله در تولید و دادن خروجی، محصول را بی کیفیت یا کم‌ کیفیت می‌کند. مثلا بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی چندین بازی رومیزی با رویکرد مقاومت و مبارزه تولید شد که متاسفانه با توجه به بازخوردها و استقبال کم مخاطبین این بازی ها کیفیت مطلوب را نداشتند.