✍️ تحریری حم؛
👽
لشگر سلیطهها 💩
(بخش دوم):
👈
بخش قبلی👉
... آنها را باید «لشگریان سلیطه» نامید. زیرا بدون هیچگونه گوش شنوائی برای استماع
حقوق و
حدود انسانی، شبانهروز بدنبال توسعه و تحکیم
سلطه شهوتپرستی بر جامعه هستند.
این
بربادرفتگان عفاف و حیاء و قداست، نه تنها در موضع دفاعی نیستند که خود را در
موضع هجومی قرار میدهند تا براحتی بتوانند،
سلیطگی کنند!
این «
فرقه ملعونه»، با عبور از بهانههای مرسوم، به هیچ صراطی مستقیم نیستند و وظیفه حاکمیت، قطعا رهاسازی این
گرگهای گرسنه و
سگهای ولگرد نیست و بلکه مکلف است که در سطح جامعه،
گشتهای انضباطی هوشمندی را فعال سازد وگرنه
لشگریان سلیطه بعنوان قویترین
بازوی دشمنان، اساس حاکمیت را هم درهم خواهند شکست.
الغرض؛
در مقایسه بدحجابی با مفتخوری، به این نکته باید توجه داشت که؛
اگرچه تخریب
مفسد اقتصادی، جنبه مالی دارد و شاید بنحوی قابل جبران یا قابل تحمل باشد ولیکن تخریب
مفسد اجتماعی، جنبه روانی دارد که به هیچ عنوان قابل ترمیم نیست اما از آنجا که
مفتخوری حکومتی، در تحکیم و توسعه
بدحجابی، کاملا مؤثر است و مانع انجام وظیفه اصولی مجری قوانین و فرامین است، بمراتب از بدحجابی مضرّتر و خطرناکتر است.
بنابراین، کسی که بگوید؛ ««بدحجابی، گناهی بزرگتر از اختلاس است»، این ادعا قابل بررسی است؛
- اگر موجب عادی شدن «
غارت بیتالمال» و توجیه سبکشمردن آن گردد، قطعا ادعای غلطی است. مدعی هرکسی که میخواهد باشد!
- اگر بدحجابی، خود متأثر از
اختلاس حکومتیها (مجریان قوانین و فرامین) باشد، ایضا حرف ناصوابی است. گوینده هرکسی که میخواهد باشد!
- اگر بین «
بدحجابی» و «
غارتگری بیتالمال»، هیچگونه نسبت و رابطه منطقی وجود نداشته باشد، بله حرف درستی است.
- اگر این ادعا صرفا معطوف به امکانپذیری جبران مافات در بدحجابی و اختلاس باشد، بله، ایضا ادعای کاملا درستی است.
و اما کسی که بدحجابی (در تراز پیشبرد
سیاستهای سیستماتیک شیطان و سایر دشمنان
ملت ایران و
امت اسلام، علیه
وحدت و
دیانت جامعه) را به «دو تار موی زن» تقلیل دهد آنهم با این تشکیک که «زیر روسری است یا بیرون آن!» قطعا حرف غلطی زده است. هرکسی که میخواهد باشد!
و اما اگر منظورش از چنین بیانی، لزوم عدم
سختگیری بیش از حد در این مطلب است، ایضا قابل بررسی دقیق است؛
- اگر باعث عدم
جدیّت مسئولین و مأمورین در انجام این
امر انضباطی گشته و موجب تجری بیشتر بدحجابها گردد این حرف، در زمره
اراجیف (سستکننده
ستونهای اخلاقی جامعه) قابل ارزیابی است. گوینده، هر کسی که میخواهد باشد.
- اگر بدتر تلقی کردن «
غارتگری بیتالمال» (همان
مفتخوری حکومتیها مؤثر در
تشدید بدحجابی سوءاستفادهکنندههای فرصتطلب) مراد باشد، بلی، کاملا درسته.
و اما نکته آخر؛
«گشت ارشاد» نامیدن «
گشت انضباطی» و سپردن آن به فراجا، قابل بازیابی مجدد است.
بنظر حقیر؛ نیروی «گشت ارشاد» باید به «گشت
انضباط اجتماعی» تغییر عنوان داده شود و کماکان در حوزه مأموریتهای انتظامی فراجا باقی بماند.
سزامند است، مجموعهای هم تحت عنوان «گشت
انضباط اقتصادی» در همان فراجا تشکیل و فعال گردد (که البته هست ولیکن مناسبتر است که با این عنوان به کار خود ادامه دهد.) تا وقتی که «
سلیطههای اجتماعی»، به حاکمیت (مجریان
قوانین ملی و فرامین الهی) اعتراض کردند که «اول بروید بساط
مفتخورها و مفتخوریها در حکومت را جمع کنید» پاسخ منطقی و میدانی داشته باشیم که آن مأموریت بر عهده یگان دیگری در جریان است و
واقعا هم در جریان باشد.
میماند تمام آن توجیهاتی که باعث شد، گشت انضباط اجتماعی ناجا، عنوان «
گشت ارشاد» به خود بگیرد، هرگز نباید فراموش گردد ولیکن لزومی هم ندارد جزو
مأموریتهای فراجا تعریف شود. بلکه ضرورت دارد، برای تحقق آن، ساختارهای دیگری منظور شود و حتیالامکان انجام بهینه این امر از طریق «برونسپاری» به خود مردم (نخبگان و خبرگانی از
مؤمنین حقیقی و واقعی؛ یعنی اشخاصی «
دانا، دلسوز و دلیر» دینمدار) واگذار گردد، البته به شرطی که دائما در معرض «بازیابی» باشد.
و العاقبة للمتقین
✍️
سیدمحمدحسینی(منتظر)
تیرماه ۱۴۰۱
کانال «
چلچراغ معارف و احکام حم»
(تغییر عنوان داده شد به «حیفه نبینی/یک از هزاران):
جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هماندیشی پیرامون پیامهای کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید:
گروه «
چلچراغ معارف و احکام»:
❤️
🆔
@chelcheraaqHM
🌹