سوال سوم
⁉️دنیای فانتزی و غیر واقعی را جایگزین دنیای حقیقی می کند؟
🔷برخی از محصولات رسانه ای دنیایی فانتزی، جذاب و کاملا دور از واقعیت را آنقدر بزک می کنند که مخاطب این محصول آن را باور می کند و حتی گاهی آن دنیای غیر حقیقی را جایگزین دنیای واقعی اش می کند
🔶در بازی ها و برخی انیمیشن ها این فانتزی سرایی به شکل خواب و خیال به نمایش در می آید. یعنی بعد غیر حقیقی و خیالات را به شدت مورد تاکید قرار می دهند
🔹در برخی سریال ها مخصوصا سریال های کیدراما(درام کره ای) و برخی از انیمه های ژاپنی به شدت روابط دختر و پسر فانتزی می شود و از واقعیت فرسنگ ها فاصله می گیرد. مخاطبین این آثار تصور خیالی خود را جذاب تر از واقعیت می پندارند و هوس انگیزانه آن را دنبال می کنند. حتی در دنیای واقعی به دنبال چنین روابطی هستند. اما واقعیت هیچگاه همانند دنیای فانتزی نخواهد بود
🔸این شکست ها باعث این می شوند که مصرف رسانه های توهم زا بالاتر هم برود. چراکه تنها جایی که قوه تخیل و توهمات فانتزی ارضا می شوند همین رسانه ها هستند
🔷بسیار مهم است که میزان مصرف آثار فانتزی از سمت والدین تنظیم شود. همچنین صحبت با فرندان و پرسش از آنها در مورد غیر واقعی بودن اتفاقات و غیر ممکن بودن وقایع یک محصول رسانه ای به شدت کارآمد است.
🔶قوه تخیل می تواند یک نقطه مثبت در کودکان و نوجوانان باشد. تمام نویسنده های کوچک و بزرگ، کارگردان ها، نقاشان و… به واسطه این قوه است که توانسته اند در حرفه خود موفق باشند. اما هر چیزی اگر از حدش بگذرد سم است
🆔
@clipamooz
🎓
#clipamooz
#سواد_رسانه