🖊اثر هنری در عصر تولید با هوش مصنوعی: از زبان‌شناسی سوسوری تا اشتباه بنیامین در روزگار گسترش روزافزون ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید تصاویر و آثار هنری -به حدی که ورکشاپ‌های متعددی برای آموزش تولید تصویر با هوش مصنوعی برگزار می‌شود- پرسش از آینده هنر روز به روز اهمیت بیشتری می‌یابد. این وضعیت پرسش انگیز، یکبار دیگر پیش از اختراع رسمی هوش مصنوعی در حوالی سال ۱۹۳۵ میلادی برای والتر بنیامین -متفکر آلمانی- ایجاد شده بود. در این نوشتار به نحوی انتقادی با مشهورترین مقاله او یعنی «اثر هنری در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی» همراه می‌شویم و با نقد مباحث او از دیدگاه فردینان دو سوسور -زبان‌شناسی سوییسی- سعی می‌کنیم که آینده هنر و اثر هنری را در عصر هوش مصنوعی پیش‌بینی کنیم. برخلاف تصور اولیه از نظر ما تولید انبوه آثار هنری باعث ارج نهادن بیشتر به «آثار اصیل» خواهد شد. مطالعه متن کامل یادداشت: https://cyberpajooh.com/wrfd @cyberpajooh