پایگاه اطلاع رسانی اسراء: اخیراً مطلبی به نقل از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در فضای مجازی به صورت تحریف شده، منتشر گردیده که باعث سوء برداشت هایی در جامعه شده است. آنچه به صورت تحریف شده از لسان آیت الله العظمی جوادی آملی نقل گردیده، این است که: 🔴آیت الله جوادی آملی: جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین (ع) بهتر است... هر چند مانند مولا علی ع نیامده و نخواهد آمد. 👈چهار تا و چهارصد تا و چهار هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همه حکومت ها وجود داشته باید اصلاح کرد. اما قبل از ورود به اصل سخنان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، نکته ای را از نظر می گذرانیم: معظم له در جلسه ۲۲۲ سوره نساء (تاریخ: ۱۳۷۲/۱۱/۱۳) در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، نکاتی را جهت استفاده هر چه بیشتر مبلغین از این ماه مبارک بیان می فرمایند، از جمله آن موارد «لزوم تعلیم در کنار تبلیغ»، «لزوم آگاهی بخشی به نسل جدید خصوصا جوانان و نوجوانان جامعه» و «بیاناتی مبنی بر دستورات قرآن کریم بر تربیت کودکان بر مبنای عفت و ادب» ارائه نمودند و سپس به جایگاه نظام اسلامی نیز اشاره کرده و مبلغین را از افراط و تفریط در دفاع از نظام بر حذر می دارند، و در این باره می فرمایند که هم باید هزاران جنبه مثبت نظام جمهوری اسلامی را دید و هم اگر جایی «خلاف شرع» یا «اشکال» باشد، تذکر داد تا اصلاح شود، و در هیچ جای از این جلسه درس، اصلا کلمه «فساد» به کار برده نشده است و مشخص نیست این نویسنده متن فوق، با چه توجیه شرعی و عقلی چنین جمله ناروایی را به حضرت استاد نسبت داده است؟! اما اصل سخنان حضرت استاد در جلسه درس تفسیر خود چه بود؟ آنچه حضرت استاد در پایان جلسه درس خود اشاره کرده اند این است که اظهار داشتند: «نظام اسلامی را هم كه می‌دانید بالأخره الآن مهم‌ترین موهبت الهی روی زمین، همین نظام است. مبادا كسی خدای ناكرده خیال بكند كه چهار تا خلاف شرع است، چهار تا، چهل تا، چهارصد تا، چهار هزار تا، اینها همیشه بود ولی آن عنصرهای اصلی نظام، نظام الهی است.» ایشان بیان می دارند: «الآن حكومتی كه ما در آن فضای باز نفس می‌كشیم، به استثنای حكومت چند ساله رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) اگر با حكومت خود حضرت امیر(سلام الله علیه) مقایسه بكنیم، می‌بینید یك حكومت بهتر از حكومت حضرت علی(سلام الله علیه) است» همانطور که در ادامه خواهد آمد، کلام حضرت استاد در این بخش ناظر به رابطه مردم با حکومت هست. معظم له با بیان اینکه در دو فصل جداگانه باید این بحث را پیش برد، یکی شخصیت امیرالمومنین است که توضیح می دهند که هیچ کس قابل قیاس با اهلبیت عصمت و طهارت نیست و لذا در کلام معصومین علیهم السلام آمده است که«لا يُقاسُ بنا احد» و هیچ کس را نباید با اینها مقایسه کرد، و فصل دیگر حکومت هست که حکومت تنها به رهبر نیست و به حضور مردم هم هست؛ در این بخش حضرت استاد می فرمایند: «حكومت حضرت علی(سلام الله علیه) را بارها به عرضتان رسید، افرادی اداره می‌كردند كه آن صالحان بسیار كم بودند، اكثری نه مردم در صحنه بودند، نه كارگزاران او رو به راه بودند... و گروه كمی از كارگزاران حضرت امیر لایق بودند» ایشان سپس به نامه های گلایه آمیز حضرت به کارگزارنشان برای موید کلام خود اشاره می کنند. حضرت استاد در این بخش مردم و حکومت، می فرمایند: «الآن به لطف الهی هم مردم به مراتب قوی‌تر درك می‌كنند و بهتر از حكومت حضرت امیر در صحنه‌اند» همانطور که مشاهده می نمایید، کلام حضرت استاد در این بخش ناظر به رابطه مردم با حکومت هست که مردم زمان حال را بهتر از مردم زمان حکومت امیرالمومنین می دانند چرا که خود مردم در صحنه هستند و شهید داده اند، ایشان می فرمایند: «مردم حداكثر بزرگواری و آقایی را كردند و دارند، چون هرگز این حسابها را، این فداكاریها را به حساب رهبر و بنیانگذار و زید و عمرو نمی‌گذارند، اینها فقط برای خدا و خدا و خدا و خدا، نه برای نفت كسی حاضر است پسر بدهد، نه برای زید و عمرو، فقط به خاطر دین، چه اینكه خود بنیانگذار و رهبر و مسئولین هم برای دین دارند كار می‌كنند. بكوشیم كه این امانت الهی، آن محور اصلی‌اش محفوظ بماند. البته چهار جا اشكال هست باید تذكر داد، حل كرد، چهار جا را، چهار صد جا را، چهل هزار جا را، اینها را می‌شود اصلاح كرد؛ اما اصل آن بدنه نظام، اصل نظام، اصل ولایت فقیه، اصل رهبری، اصل جمهوری اینها واقع، جزء بهترین موهبت الهی است.» معظم له در توصیه به مبلغین می فرمایند که نباید راه تفریط را پیش گرفت که هزاران اثر مثبت نظام جمهوری اسلامی را ندید و نه راه افراط که خدای ناکرده حرف و کار باطل کسی را توجیه کرد، بلکه باید هر جا «اشکال» یا «خلاف شرع» هست گفته شود تا اصلاح شود. چه اینکه خود معظم له همواره در دیدارهای خود با مسئولین نظام، نکات قابل توجهی را گوشزد ادامه 👇👇👇👇