✍️عرفان های کاذب در تقابل با هویت ملی 🔺در آغازین سالهای قرن بیست و یکم میلادی جهانی شدن و جهانی سازی در عرصه های فرهنگی سیاسی و اقتصادی به فرآیند و روندی سریع و گسترده تبدیل شد بیشتر سنتهای بزرگ دینی با چالش جنبشها و فرقه های نوپدید دینی مواجه شده اند و به گونه ای روزافزون پیروان ادیان سنتی را به خود جلب میکند در این میان وضعیت رو به رشد این معنویت های جدید در جمهوری اسلامی ایران که دارای حکومت سیاسی برگرفته از دین اسلام است، اهمیتی انکار ناپذیر دارد گرایش به عرفانهای جدید تحت عناوین گوناگون و با شیوه های متفاوت در کشور افزایش یافته است. 🔺گسترش و رویکرد به کتابها سخنرانیها و نوشته های رهبران جنبشهای دینی تشکیل و تبلیغ کلاسهای خصوصی یا نیمه خصوصی و ایجاد و استفاده از پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی به تدریج و بدون کنترل به گسترش این عرفانها کمک های زیادی کرده و بسیاری از افراد و از جمله جوانان را به خود جذب نموده است. 🔺روند توسعه کشورها به سمتی پیش میرود که فضای سایبری به عنوان ابزار مهمی برای زندگی اجتماعی - فرهنگی محسوب میشود و خانواده ها را تحت تاثیر خود قرار داده، به گونه ای که باعث هویت سازی شده و هویت مجازی جایگزین هویت واقعی و من واقعی افراد شده است. 🔺از سویی اینترنت به عنوان ابزار تمدنی تاثیر زیادی بر روی زندگی مدرن دارد و علی رغم تلاش های زیادی که پیرامون مبارزه با هویت سازی توسط عرفانهای نوظهور در فضای سایبر انجام شده، برخی از کاربران اینترنتی به خاطر برخورد با تبلیغات این جریانات و گروه ها در درون خود دچار تکثر و چندگانگی هویتی می‌شوند. ↩️این موضوع در میان مدت و بند مدت موجب بروز چالش و تعارض های ارزشی، نگرشی، هویتی و در نهایت قطب بندی میان عناصر اسلامی- ایرانی و غربی می‌شوند و تضعیف نیروها، نمادها، عناصر، آیینها و مناسک بازنماینده ارزش‌های ملی – مذهبی را در پی خواهد داشت و سبک زندگی شهروندان را در تقابل با نظم مستقر جامعه قرار خوهاد داد. حاصل سخن آنکه این فرقه ها از طریق تولید محتوای کاذب باعث آسیب به هویت ملی افراد میشوند. https://eitaa.com/dghjbbhg