اسلام التذاذات جنسی در غیر محدودۀ ازدواج قانونی را به شدت منع فرموده است و آن خود فلسفۀ خاصی دارد ولی لذت جنسی در حدود قانون را تحسین کرده است تا جایی که فرموده دوست داشتن زن از صفات پیغمبران است: «مِنْ اخْلاقِ الْانْبیاءِ حُبُّ النِّساءِ» [۵]در اسلام زنی که در آرایش و زینت خود برای شوهر کوتاهی کند نکوهش شده است کما اینکه مردانی که در ارضاء زن خود کوتاهی می‌کنند نیز نکوهش شده‌اند. [۶] بر طبق احادیث زیبایی و آرایش برای مردان باعث پاکدامنی زنان انها می‌شود و همچنین آرایش زنان سبب می‌شود تا مردان عفت پیشه کرده و دیگر نیازی به نگاه‌های حرام پیدا نکنند. در این باره حسن بن جهم می‌گوید: بر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام وارد شدم، دیدم خضاب فرموده است. گفتم رنگ مشکی به کار برده‌اید؟ فرمود: بلی، خضاب و آرایش در مرد موجب افزایش پاکدامنی در همسر اوست. برخی از زنان به این جهت که شوهرانشان خود را نمی‌آرایند عفاف را از دست می‌دهند. [۷] آرایش نمودن از جمله اعمالی است که در سیره معصومان (ع) مکرراً در برخورد با مومنان و یا هنگام عبادت دیده شده است. از جمله: هنگامی که رسول اکرم (ص)می‌خواست نزد اصحابش برود به آئینه نگاه می‌کرد، موهای خود را شانه و مرتب می‌ساخت و می‌گفت خداوند دوست می‌دارد بنده اش را که وقتی که به حضور دوستان خود می‌رود خود را آماده و زیبا سازد یعنی لباس سفید بپوشد که زیباتر و پاکیزه تر است. [۸] زنان بر خلاف مردان به زینت، زیور و جمال و آرایش و مدهای مختلف علاقۀ بیشتری دارند چرا که با فطرت آنها سازگاری بیشتری دارد. لذا برای آراستن خود وقت بسیاری را صرف می‌نمایند و در برخی مواقع رنج بسیار می‌کشند( اصلاح و کندن موهای زائد و ...) ولی آنچه در اسلام بر آن تاکید شده است این می‌باشد که هر چیزی را به موقع و در محل خود باید انجام داد و لذا آرایش بانوان نیز جایگاه مخصوص و نیز مخاطب مخصوص دارد. که بر طبق آیه شریفه- که در بحث قرآنی خواهیم خواند- مخاطب یک زن آرایش شده فقط شوهر و محارم او می‌توانند باشند و لا غیر. چرا که وقتی خانمی با آرایش و لباس‌های زیبا و وضع جذاب به حریم جامعه وارد شود باعث فساد بسیاری از جوانان مجرّد حتی متاهلین، می‌شود آنچه که امروز به وفور قابل مشاهده است. «آری باید زن ایرانی به بهانۀ «تجدد» و «تقدم» و «مقتضیات زمان» هر روز و هر ساعت با وسائلی که در دنیای سرمایه داری تهیه می‌شود خود را در معرض نمایش بگذارد تا بتواند چنین مصرف کنندۀ لایقی برای محصولات کارخانه‌های اروپایی باشد. اگر زن ایرانی بخواهد خود را فقط برای همسر قانونی و یا برای حضور در مجالس اختصاصی زنان بیاراید، نه مصرف کنندۀ لایقی برای سرمایه داران غربی خواهد بود و نه وظیفه و مأموریت دیگری را که عبارت است از انحطاط اخلاق جوانان و ضعف ارادۀ آنان و ایجاد رکود در فعالیت اجتماعی، به نفع استعمار غرب انجام خواهد داد». [۹] آرایش در قرآن قرآن زن را تشویق کرده است که از آرایش برای طنازی و عشوه گری استفاده نکند. و مخصوصاً تأکید کرده که این گونه از آرایش را به غیر از همسر و محارم خود نشان ندهند و بر طبق داستان رویارویی دختران حضرت شعیب با حضرت موسی (علیهما السلام) می‌فرماید: زن هر اندازه متین تر و باوقارتر و عفیف تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد بر احترامش افزوده می‌شود. قرآن برای حس خود نمایی زنان و نشان دادن جذابیت آنها حد و مرز مشخصی را تعریف نموده که در صورت اطاعت از آن سعادت دنیوی و اخروی را در پیش داشته و در صورت عدم اطاعت عقوبت دنیوی و اخروی را در پیش دارد. 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m