📝
#مشق_فردا 9⃣1⃣
شرح بیانیه گام دوم
🔻چیستی گفتمان ۵
🔹سیر تطورات گفتمان۳
⏪ اگر به دیوارهای قدیمی شهر و روستایتان دقت کنید احتمالا هنوز آثار رنگ و رو رفته کلیشه هایی از اوایل انقلاب را می بینید با مضامینی شبیه به این عبارت « رای ما به رئیس جمهور مکتبی، محمد علی رجایی»... آری اصطلاح مکتبی نشانه افراد وگروه هایی بود که در بین همه تفکرات فقط تفکر امام خمینی را با محوریت نظریه ولایت مطلقه فقیه، بدون کم و کاست پذیرفته بودند.
✅ این طیف به برکت اندیشه ورزی جدی و مفصل توانست سایر تفکرات التقاطی و انحرافی را کنار بزند و در دهه شصت، فرهنگ و هنر انقلابی را حاکم کند.
✅ تولید انبوه فیلمها، مستندها، تئاترها، اشعار، سرودها و ... با مضامین انقلابی و تربیت هنرمندان انقلابی بزرگی چون شهید آوینی، حاتمی کیا، سلحشورها ، قیصر امین پورها، سید مهدی شجاعی ها و ... گواه صادقی بر این حاکمیت تعینی است.
⚠️طبیعی است که گسترش هنر انقلابی، جامعه را به سبک زندگی انقلابی و ارزشهایی چون ساده زیستی، استکبارستیزی، ایثار، شهادت طلبی، معنویت و ... متصف کرد و نتیجه قهری این ساخت ذائقه در انتخاب کارگزاران انقلابی و تثبیت ساختارهای انقلابی نظام مقدس جمهوری ایران تجلی کرد. مدیران و وکلایی انقلابی که البته بخش قابل توجه آنان در همان دهه ۶۰ یا در دفاع مقدس به فیض شهادت رسیدند یا ترور شدند.
⏪ جامعه ما چنان انقلابی شده بود که با وجود رای بالای ۷۰٪ به بنی صدر، به محض رو شدن چهره نفاق او و زاویه اش با مکتب امام (ره) دیگر جایی در این کشور نیافت و همراه داماد کثیفش مسعود رجوی با لباس و آرایش زنانه و شبانه از کشور به فرانسه فرار کرد.
✅ راستی اگر او همچنان ۷۰٪ هوادار داشت چرا وقیحانه فرار کرد؟ چرا نماند و با تکیه به کثرت طرفدارانش کودتا نکرد؟ آری! رای بالای ۷۰٪ مردم به او از اول با تصور انقلابی و مطیع امام بودن او بود که خیلی زود به رسوایی او منجر شد.
⏪ اما با پایان جنگ و ارتحال امام راحل، مدعیان انقلابیگری فریب حذف ظاهری گروهک ها و به محاق رفتن جریانات غیر انقلابی را خوردند و به قول سیدجواد رضویان خیال کردند « واس ماس! کلیشوم واس ماس» لذا.....
🖊 حمیدرضا
#مهدوی_ارفع
↩️ ادامه دارد...
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه
🆔
@mahdavi_arfae