۹ 🌷سلام و عرض ادب استاد ینی اگه یه خانمی بتونه در کنار رسیدگی به همسر و فرزندان و خانه اش، و در صورتی که اونا راضی باشن، میتونه بره سراغ درس و کار؟ (و البته توو اون محیط هم باوقار و متانت رفتار کنه 👍🏻) 🌿 علیکم السلام. « حضور » بانوان در « تمام عرصه های اجتماعی » هیچ منعی ندارد مشروط به اینکه اولآ: « قدر و منزلت و کرامت و ظرافت و لطافت » زن، با « ظهور مردانه و نگاه ابزاری و شهوانی » به او خدشه دار نشود و ثانیا: در « جهاد همسرداری » او اختلال ایجاد نشود و ثالثا: با « قهرمان » پنداشتن خود به خودش « ظلم » نکند. لذا حضرت خدیجة کبری سلام الله علیها که دهها کاروان تجاری داشتند از فردای ازدواج مقدسشان همه چیز خود و حتی سند منزلشان را به همسرشان که جوانی یتیم و بی پناه بود واگذار نمودند و فقط و فقط به جهاد همسرداری پرداختند و فرمودند: من در خدمت شما هستم. و زنان رشید و بزرگوار عاشوراء هم با اینکه می توانستند و برخی می خواستند کار نظامی بکنند و از امام تک و تنها و « وتر الموتور » خود حمایت کنند، اما « حضور » خود را فدای « ظهور » نکردند و « جنگنده پروری » و « شهیدپروری » را مهمتر از « جنگیدن » و « شهید شدن » دیدند و « جز زیبایی ندیدند » و لذا توانستند حماسة عاشورا را برای همیشه « زنده » نگهدارند..... ضمنا می دانید که « طلب » علم واجب است پس هیچ زن و مردی، نباید عمر خود را فدای « کسب » علم یا هر چیز دیگری کند. زیرا شیعه هر روز در تجدید عهد خود با آخرین حجت الهی (باید به خودش توجه دهد و) بگوید: ظهــــر الفساد فی البر و البحر بما کســــــــــبت ... و اینکه پرسیدید: آیا زن می تونه سراغ درس و « کار » برود ناشی از اینست که تحت تاثیر إلقائات عوامل شیطانی، « همسرداری » و « حضور » در عرصه های زندگی متأسفانه « کار » تلقی نمی شود. در حالی که « مراقبت ظریف و لطیف » از مردها (که موجودی زمینی و عاشق تنبلی، کم کاری، ثروت، قدرت، شهوت، شهرت، اختلاس، تقلب، دلالی، زمین بازی، زمین خواری، حقوقهای نجومی و وادادگی در برابر دشمن هستند) و « مدیریت نامحسوس » آنها برای « قهرمان پروری » قطعا از ادارة یک مغازه، بانک، کلاس، مدرسه، اداره و از شهرداری، استانداری و یا کشورداری ، بسیار بسیار با ارزش تر و مهمتر و مفیدتر است. از منظر قرآن، دختر و زن، « جواهری بسیار گرانقیمت و مقدس » است لذا (همانطور که به أمر الهی مردم برای ملاقات رسول الله صلی الله علیه و آله باید صدقه می دادند)، تماس با هر دختر و زنی، مشروط به پرداخت صداق و مهریه است. پس چنین موجود ظریف و لطیف و گرانبهایی نباید در دسترس أغیار باشد. و السلام