🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌻باسمه تعالی شأنه🌻 📜بیانیه شماره 2: تربیت و عفاف حداکثری چیست؟ 📣با سلام و ارادت خدمت مردم گرامی مشهد مقدس و کلات 🔲باتوجه‎به تصریح و تأکید بنده بر گفتمان عفاف‎گرایی، سؤالات متعددی مطرح شده است و چکیده آن‎ها: آیا اتخاذ این گفتمان برای نماینده مجلس کافی است؟ 🟪در پاسخ عرض می‎کنم، در کتاب چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی -نتیجه مطالعات این حقیر و کارگروه مطالعاتی عفاف‎گرایی و تربیت جنسی در دانشگاه فردوسی مشهد- آمده است. بر این اساس، خلاصۀ مباحث این کتاب، تاحدی نشان‎دهندۀ گسترۀ عفاف و درواقع مواضع بنده به‎عنوان یک نماینده در مجلس خواهد بود. 🔳سازۀ عفاف در معنای حداکثری‎اش، دارای مؤلفه‎های فردی زیر است: 🔸ایمان و حیا 🔸 حجاب 🔸اراده و صبر 🔸اقتدار (مرجعیت) والدین 🔸تصویر بدنی مطلوب 🔸هویت و نقش جنسیتی 🔸غیرت 🔸وفای به عهد 🔸عزت (کرامت) نفس 🔸عاقبت‎اندیشی 🔸سواد رسانه ‏ای 🔸جلوگیری از سوءاستفاده جنسی و... 🟣بنابراین، حداقل در مورد انسان‎های با ایمان‎ معمولی، عفاف، نمی‎تواند تنها از ایمان و حیا ایجاد شود. نگاه جامع به موارد مذکور یعنی ایمان + ویژگی‎های مطلوب فردی، شخصیتی و... می‎تواند تا حدی! ره‎گشا باشد. 🔲از سوی دیگر، عوامل اجتماعی مؤثر بر عفاف و فساد جنسی عبارتند از: 🔹 بدحجابی و بی‎حجابی حاد 🔹اعتیاد به مواد 🔹اختلاط غیرضروری 🔹نفوذ فرهنگی دشمن و انفعال فرهنگی 🔹رسانه‎ها 🔹مصرف مشروبات الکلی 🔹 کاهش امکان ارضای صحیح نیاز جنسی 🔹اقتصاد جنسی، فقر شدید و نظم پاداش اجتماعی 🟥ثمره مبحث فوق آن است که پاکدامنی آحاد جامعه، تحت‎تأثیر عواملی همچون: 👈 ایمان؛ ویژگی‎های فردی و خانوادگی مثبت و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و شبکه نیازها، نظیر امکان ازدواج و ساختارهای متنوع، اقتصاد سالم، کم شدن فاصلۀ طبقاتی و سبک زندگی اسلامی است؛ بنابراین یک مروج عفاف، خود از حامیان اصلی اصلاح ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. 🟩ازاین‎رو، بنده در مجلس شورای اسلامی، حداکثر تلاش را علاوه‎بر مبارزه و مواجهه با مظاهر جنسی، بر فراهم آوردن مقدمات و مقویات تربیت ایمانی و پرورش ویژگی‎های مثبت فردی و اصلاح ساختارهای متعدد و متنوع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مبذول خواهم داشت. ✍️محمود سعیدی رضوانی، نهم اسفند 1402 @dr_mahmood_saeedy_rezvani