⭕️ به حوادث ظهور نباید به مثابه «فرایند جَبری» نگریست
✍️ مصطفی امیری
▪️سوال مهم این است اگر نابودی اسرائیل، پس از ظهور امام عصر(عج) واقع میشود، چه ضرورتی دارد که ما به اسرائیل حمله کنیم و با خروج سفياني عقبنشینی کنیم؟
▪️آیا اگر صبر کنیم تا وقایع به همان نحوی که فرمودهاید پیش برود و سپس با ظهور امام عصر(عج) وارد میدان شویم. حداقل فایده این کار، جلوگیری از کشته شدن عدهای از نیروهای خودی در حملهای است که میدانیم نتیجهای بر آن مترتب نیست و بدین ترتیب قوای خود را حفظ میکنیم.
▪️واما جواب؛ سوال میکنیم: چه فایدهای دارد وقتی قرار است سفیانی، بر منطقه شام مسلط شود، قبل از خروج سفیانی، جبهه مقاومت شیعی در فتنه طولانی سوریه، شرکت و این همه شهید بدهیم؟ درحالیکه فوائد آن را از منظر سیاسی و حدیثی در مقالات قبلی بیان کردیم.
▪️پس چگونه نتیجهای مترتب نیست؟ در حالیکه هیمنه رژیم اشغالگر متلاشی میشود. با این نگاه، فرداها خواهند گفت: بگذاریم خود حضرت بیاید و کارها را سامان ببخشد.
▪️نباید «جبری» به قضایای مهدوی نگریست، وظیفه این است قبل حضرت، اسرائیل به مرحله فروپاشی برسد و وقتی ظهور شد، کار یکسره و تمام شود.
▪️ضمن اینکه اتفاقا در این موضوع خاص، ایرانیان خلاف روایات رفتار نمیکنند. زیرا احادیث بیانگر این است آخرین نشانه قبل سفیانی، حضور نظامی «مارقه الروم» به دفاع از یهودیان وارد فلسطین میشوند و نشانگر این است اسرائیل، وارد جنگ با شیعه شده که اینچنین دست به دامن حامیان غربی خویش میشود.
➖➖➖➖➖➖➖➖