مهدی یار
💣 بمبارانِ شبهات ‼️ ⁉️ نوجوان و جوان امروز، هیچ باید و نبایدی را بدون دلیل نمی‌پذیرد و در مقابل هر
⚠️ حق دارند؛ وضع اقتصادی خراب است ‼️ 🚫 با کمالِ تأسف این سخن را از زبان بسیاری از افراد در توجیه گناه دیگران یا مفاسد اخلاقی آن‌ها می‌شنوید. انگار، اینان بلا تشبیه و نعوذ باللّٰه، خدایند که به راحتی، عمل دیگران را حلال ومباح اعلام می‌کنند! 🔮 شاید هم گردنِ خیلی کلفتی دارند که می‌توانند هر نوع گناهی را، از هر کسی به گردن بگیرند و به او «راحت باش» بدهند. خوب است این‌گونه افراد بدانند که در آیات «١٧٣بقره» و «٣مائده» که صحبت از گوشت های حرام و نجاسات است، ⛔️ برای کسی که در تنگنا و وضعیّت اضطراری قرار گرفته و دسترسی به غذای حلال ندارد و خطر از دست دادن جانش وجود دارد، خداوند اجازه داده تا فقط به آن اندازه که جانش نجات یابد و نه از روی میل به گناه، از گوشت حرام حتّی گوشت خوک و گوشت مردار بخورد. 🔸 (... فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ بقره١٧٣) 🔹 (... فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ ٣مائده) 🚨 امّا در هیچ جای قرآن و احادیث و روایات، اجازه داده نشده که حتّی در بدترین شرایط اقتصادی، مثل از دست رفتن جان (نه فقط به خاطر جبران هزینه‌ی تجمّلات زندگی امروزی)، انسان از طریق کار حرام مثل دزدی، گران‌فروشی، ❌ کم فروشی یا مفاسد اخلاقی مثل تولید و فروش شراب، تکثیر و فروش فیلم مبتذل یا خدای نکرده خود فروشی، کسب درآمد کند! اگر همه‌ی جواب‌ها و توجیهاتِ ما در برابر گناهان خود یا دیگران، از این گونه‌اند، پس «تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مُجْمل». 📚 بخشی از جزوه‌ی خواندنی 🆔 @Emamezamanii