🔴 تفاوت مهم واستراتژیک ما و پیامبر(ص) در حکمرانی ✍شهاب الدین حائری شیرازی ✅شواهد و قرائن فراوان حاکی از آنستکه محمد (درود خدا بر او واهل بیت پاکش باد) حفظ دین را واجبترین واجبات میدانست، حکومت باشد یا نباشد. او هیچگاه مقبولیت دین اش را فدای بقاء حکومت نکرد. پیامبر(ص) و وصی اش علی (ع) چه بدون حکومت و چه با حکومت بدنبال معرفی و ترویج دین خدا بودند. 📌اما حاکمان جمهوری اسلامی، خصوصا رهبر کبیر وایدئولوگ آن امام خمینی در یک خطای استراتژیک، مسیر دیگری پیمودند وبه نتائجی عکس آنچه پیامبر(ص) دست یافته بود دست یافتند. ایت الله خمینی حفظ نظام را واجبترین واجبات دانست. 📌 او به غلط چنین گمان میکرد که اگر این نظام ساقط شود دیگر از دین اثری نخواهد ماند لذا سعی نمود با هر ابزاری، نظام را حفظ کند. 📌نتیجه رویکرد پیامبر(ص) که دین و تبلیغ آن، محور فعالیتهاست پس از فتح وپیروزی میشود بخشش وعفو مجرمینی چون ابوسفیان،که لحظه ای در نابودی دین اسلام و پیامبرش تردید نکرده بودند چرا که اینگونه بخوبی دین رحمت معرفی و همه به این دین جدید میگروند چنانچه به تعبیر قران، مردم فوج فوج به اسلام وارد شدند. 📌 اما وقتی حفظ نظام اولویت اول است شروع به تصفیه کسانی میکنیم که ممکن است برای حکومت دردسر ساز شوند، فردی غیرمتعادل را حاکم شرع قرار میدهیم که در کشتن نخست وزیر و وکیل وزیر وشهردار و رئیس بانک مرکزی و...تردید به خود راه نمیدهد سران و درجه داران نظامی وانتظامی که جای خود دارند. 📌همچنین میبینیم که پیامبر(ص) برای گستردن دامن دین، منافقین را منصب میدهد تا به اسلام نزدیک شده بلکه پا بند شوند اما ما برای حفظ نظام بدنبال کشف ونابودی منافقین هستیم. 📌پیامبر (ص)وعلی(ع) به کرامت انسانها و آزادی بیان و عقیده پای بندند زیرا حکومتی که در آن کرامت بشر مراعات نشود آن حکومت نمیتواند در خدمت دین قرار گیرد بلکه خواسته و ناخواسته در مسیر نابودی دین واقعی واقع شده که هدفش به سعادت رساندن انسانها با کرامت نفس و انتخاب و اختیار وخواست خودشان است. 📌اما تئوری ضرورت حفظ نظام به هرقیمتی!! حفظ نظام را واجبترین واجب میداند تا جایی که در یک صوت منتشر شده از ایت الله خمینی ایشان تصریح میکند اگر ضرورت شود جا دارد جان امام زمان هم فدای بقاء این نظام شود!! لذا منتقدین و هرکسی که به زعم متولیان امر، ممکن است سخنانش در باور مردم به حکومت، خلل وارد کند به عناوین مختلف قلع وقمع میشوند در این میان آنچه باقی میماند ترسی است که بجان مردم می افتد از دیدن عاقبت کسانی که سعی کردند راست بگویند و خیرخواهی کنند و اینگونه است که ریا وتظاهر در جامعه ما دامن گسترانده و دروغ و بد عهدی که معیار نابودی دین در فرد وجامعه است میشود سکه رایج جامعه ما. 📌در مدینه النبی تا کسی دست به سلاح نبرد جان ومال وآبرویش محفوظ است اما در کشور ما بنزین گران میشود اولا کلا در این مواقع، اجازه تظاهرات مشروع ومخالفت قانونی جمعی داده نمیشودکه این خودامری خلاف شرع وقانون وکرامت انسانی است ثانیا مردم معترض به نحوی که دیگر هوس اعتراض نکنند با شدید ترین وجه ساکت وخاموش میشوند که هنوز که هنوز است حاکمان آمار قطعی کشته شدگان را بیان نمیکنند. سخن به درازا میکشد اگر بخواهیم تبعات خطای استراتژیک ایت الله خمینی در پردازش تئوری حفظ نظام اوجب واجبات است را یک به یک بشماریم. 📌 اما انچه عاید پیامبر شد بخوبی قابل مقایسه است با آنچه عاید ما شده ما فی الحال جامعه ای خشمگین و ناراضی و مملو از کینه و متفرق و دین گریز داریم. ✅اگر واقعا دنباله رو پیامبر(ص) هستیم باید زودتر به مسیر پیامبر بازگردیم.