ڪـــــلاس درس حسینی آنوقت به طور طبیعی انجام این واجب به یکی از دو نتیجه میرسد؛ یا نتیجه اش این است که به قدرت و حکومت میرسد؛اهلاً و سهلاً، امام حسین حاضر بود. اگر حضرت به قدرت هم میرسید،قدرت را محکم می گرفت و جامعه را مثل زمان پیغمبر و امیرالمومنین اداره میکرد. یک وقت هم انجام این واجب به شهادت میرسد.برای آن هم امام حسین حاضر بود‌. خداوند امام حسین و دیگر ائمه بزرگوار را طوری آفریده بود که بتوانند بار سنگین آنچنان شهادتی را که برای این امر پیش می امد،تحمل کنند و تحمل هم میکردند. البته داستان مصائب کربلا،داستان عظیم دیگری است. حال اندکی قضیه را توضیح میدهم. پیغمبر اکرم و هر پیغمبری وقتی که می آید یک مجموعه احکام می آورد، این احکامی را که پیغمبر می آورد،بعضی فردی است و برای این است که انسان خودش را اصلاح کند؛بعضی اجتماعی است و برای این است که دنیای بشر را آباد و اداره کند و اجتماعات بشر را به پا دارد. مجموعه احکامی است که با آن نظام اسلامی میگویند. خُب،اسلام بر قلب مقدس پیغمبر نازل شد،نماز را آورد،روزه،زکات،انفاقات،حج،احکام خانواده،ارتباطات شخصی،جهاد فی سبیل الله،تشکیل حکومت،اقتصاد اسلامی،روابط حاکم و مردم و وظایف مردم در مقابل حکومت را آورد. اسلام همه این مجموعه را بر بشریت عرضه کرد،همه را هم پیغمبر اکرم بیان فرمود: "ای مردم! به خدا چیزی نبود که شما را به بهشت نزدیک و از آتش دور کند،جز آنکه بدان دستورتان دادم" الکافی.ج۲.ص۷۴ همه آن چیزهایی را که میتواند انسان و یک جامعه انسانی را به سعادت برساند بیان فرمود. نه فقط بیان،بلکه آنها را عمل و پیاده کرد. خب، در زمان پیغمبر حکومت اسلامی و جامعه اسلامی تشکیل شد،اقتصاد اسلامی پیاده شد. جهاد،زکات و....بر پا شد. مهندس این نظام و راهبر این قطار در این خط،نبی اکرم و آن کسی است که به جای او می نشیند. خط هم روشن و مشخص است. سوالی که اینجا باقی میماند و آن اینکه، اگر این قطاری را که پیغمبر اکرم بر روی این خط به راه انداخته است دستی یا حادثه ای آمد و آنرا از خط خارج کرد تکلیف چیست؟ اگر جامعه اسلامی منحرف شد، اگر این انحراف به جایی رسید که خوفِ انحرافِ کل اسلام و معارف اسلام بود،تکلیف چیست؟ 📚انسان ۲۵۰ ساله( بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام) (ع) 7⃣