🌷امام مهدی شناسی ۱۳۵۱🌷 ❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️ 🍀‌۴. بندگی خداوند 💠 در مباحث توحيدی مطرح است که خداوند متعال از همه صفات و خصوصياتی که در مخلوقات مادی وغير مادی وجود دارد منزه ومتعالی است. 💠يعنی بين خالق ومخلوق هيچ شباهتی از هيچ جهتی وجود ندارد. بنابر اين خداوند متعال، صورت ندارد، دست ندارد، چشم وزبان ندارد، خشم وخشنودی ندارد. 💠اين صفات، مربوط به مخلوقات بوده، در خدای تعالی نيست. صورت ودست وچشم وزبان خدا، حجت‌های او، پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله وسلم واهل بيت آن حضرت - ودر زمان ما حضرت مهدی عليه السلام - می‌باشند. 💠آنان صورت خدايند، زيرا برای توجه به خدا بايد به آنان توجه کنيم. آنها دست خدايند زيرا که خداوند از قدرت خود به آنان اعطا کرده، آنها وسيله دريافت وانتشار لطف و فيض خدا در ميان مخلوقاتند. آنها چشم خدا هستند زيرا که امام هر زمان از جانب حق بر مردم آن زمان، شاهد وناظر می‌باشد. 💠 آنها زبان خدايند، زيرا که دستورات حق را برای مردم بيان می‌کنند. خشم وخشنودی آنان خشم وخشنودی خدا است واطاعت از آنان بندگی خدا است. پسبندگی خدا از غير طريق اطاعت آنان ودر غير راه ولايت آنان انجام نمی پذيرد. امام صادق عليه السلام خطاب به ابن ابی يعفور فرمودند: بدرستی که خداوند يگانه ويکتا بوده و در يکتايی خود يگانه است، همه امور تنها در دست او است. 💠مخلوقاتی را آفريد وسپس امر دينش را به آنها واگذار کرد، پس ما آن مخلوقاتيم. ای پسر ابی يعفور، ما حجت خدا در ميان بندگان وگواهان خدا بر خلق وامين بر وحی الهی وخزانه دار علم او هستيم. ما صورت خداييم که از آن بسوی خدا توان رفت وما چشم خدا در ميان مخلوقاتيم وما زبان گويای خداوند بوده، قلبی هستيم که علم او را در بر گرفته، دری هستيم که بسوی او راهنمايی می‌کند. ما عمل کننده به امر او ودعوت کننده به راه او بوده، خدا توسط ما شناخته می‌شود. واز (طريق ولايت) ما بندگی می‌گردد، ما راهنمايان بسوی خدا هستيم واگر ما نبوديم خدا بندگی نمی شد. 💠 آن حضرت در روايت ديگر فرمودند: خدای بزرگ همچون ما ناراحت نمی شود، ولی او اوليايی را برای خود آفريد که آنان ناراحت وخشنود می‌گردند. (زيرا که) آنان مخلوق بوده تحت تدبير خدايند. پس خداوند، خشنودی آنان را خشنودی خود وخشم آنان را خشم خود قرار داده است، زيرا که آنان، دعوت کنندگان بسوی خدا وراهنمايان بسوی او می‌باشند... 💠همين مضمون را در زيارت جامعه اين گونه می‌خوانيم: «من أراد الله بدأ بکم ومن وحَّده قَبِل عنکم ومن قصده توجَّه بکم». هر کس که خدا را بخواهد، از شما اهل بيت آغاز می‌کند وآن کس که به يگانگی خدا ايمان آورد، آن را از شما اهل بيت می‌پذيرد وهر کس بخواهد بسوی خدا رو کند، به شما اهل بيت توجه می‌نمايد. 💠در حديث قدسی آمده است: «إنَّ أعظم الطاعات توحيدی وتصديق نبيّی والتسليم لمن ينصبه بعده وهو علی بن أبی طالب عليه السلام والأئمّة الطاهرون من نسله عليهم السلام» به درستی که برترين راه بندگی من، اعتقاد به يکتايی من وقبول پيامبر من وتسليم بودن در برابر کسی است که پيامبر او را منصوب نموده، يعنی علی بن ابی طالب و پيشوايان معصوم از نسل او می‌باشد. از اين روی اگر ما در مقام بندگی خدا واطاعت از او باشيم، بندگی و عبادت بستری جز ولايت اهل بيت واطاعت از امام عليه السلام و توجه و توسل به او ندارد. 📚‌آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ✍هادی قندهاری @entezar_ma313