خطبه اول بخش ۱ بسم الله الرحمن الرحیم.... خودم و همه شما نمازگزاران عزیز و ارجمند را به رعایت تقوا و حدود الهی دعوت می کنم. حلول ماه پر خیر و برکت ذی قعده را و آغاز سه ماه حرام ماه ذی القعده و ذی الحجه و محرم الحرام را گرامی می دارم سالروز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه س و وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا علیه فته وثنا  را و آغاز دهه کرامت را به همه شما برادران و خواهران نمازگزاران عزیز مردم شریف شهرستان اسلامشهر به عموم مسلمانان و شیعیان خاصه به رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری تبریک عرض می کنم تبریک ویژه دارم به محضر نورانی ولی الله الاعظم حجه بن الحسن المهدی صلوات الله علیه یادگار و بقیه سلف ما زین و احیاگر مکتب پیغمبر و آل پیغمبر و همین طور روز دختر را به مناسبت میلاد با سعادت فاطمه معصومه س تبریک عرض می کنم شما برادران و خواهران استحضار دارید میلاد حضرت زهرا را به عنوان روز زن و روز مادر در جمهوری اسلامی نام گذاری کردن و میلاد کریمه اهل بیت فاطمه معصومه س را به عنوان روز دختر نام گذاری کردن این نشان می دهد رویکرد فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی به زن و مادر و دختر یک رویکرد بسیار متعالی است و نشان می دهد در نظام مقدس جمهوری اسلامی زن و مادر و دختر از یک جایگاه رفیعی برخوردار است در این هم برآمده از متون دینی ماست در کتاب شریف اصول کافی در جلد ششم از صفحه چهار تا هفت بابی هست به نام باب فضل البنات یعنی فضیلت دختران که روایات متعددی در این کتاب شریف کافی آمده است تا اینکه جایگاه رفیع دختران را در مکتب اسلام ناب نشان بدهد و امام صادق ع و همه ذوات مقدسه به این جایگاه رفیع دختر با پیروی از مکتب تعالی بخش قرآن کریم تاکید کردند و اشاره کردند شما ببینید قرآن از وجود یک دختر به عنوان بشارت یاد می کند فرمود اذا بشر احد بالانس ذلک عظیم یو را من القوم من سوما شبه نفرمود وقتی که خدای متعال به یک نفر دختری می دهد و خبر دختردار شدن و به او می دهد فرمود وقتی بشارت دختردار شدن را به او می دهد اذا بشر احد بالانس نفرمود اذا اخ برعهده بالانس معلوم می شود وجود دختر در یک خانواده مایه بشارت است مایه چشم روشنی است در این یکی دو آیه قرآن کریم دو بار به بشارت بودن وجود دختر در اعضای خانواده اشاره می کند تصریح می کند اما تفکر جاهلانه و جهالت و خرافات دختر را مایه ذلت می داند این تفاوتی است که در مکتب اسلام نسبت به دیگر مکاتب دست ساز بشری یا مکاتب تحریفی است در یک روایت شخصی آمد محضر وجود مقدس امام صادق ع والسلام حضرت فرمود که فلانی به من خبر رسیده است از اینکه صاحب دختر شده ای ناراحتی چرا ناراحتی آیا نمی دانی وجود دختر در خانواده باعث عطرآگین شدن محیط زندگی می شود و وجود تو را زندگی تو را عطرآگین و با طراوت می نماید و روزی دختر تضمین شده است و پیغمبر خاتم خود صاحب چندین دختر است چرا ناراحتی حضرت به او تذکر می دهد از این ناراحتی که این شخص دارد باز یه شخصی تازه ازدواج کرده بود مشرف شد محضر امام صادق ع امام فرمود که زندگی را چگونه یافتی ازدواج کردی همسرت را چگونه یافتی عرض کرد یابن رسول الله آنچه که خیر و برکت و خوبی در زنان هست من آن خیر و برکت را در زن خود و همسر خود دیدم اما از یک قضیه ای ناراحتم معلوم بود یکی دو سال بود ازدواج کرده بود اما از یک قضیه خانم منو ناراحت کرده است فرمود چرا چه ناراحتی گفت دختر به دنیا آورده است دختر به دنیا آورده است حضرت ناراحت شد از این سخن فرمود مگر قرآن نخواندیم قرآن فرمود لا تونم عقرب لکم نف قرآن می گه شما که نمی دانید دختر به حالتان مفید است یا پسر پس چرا قضاوت می کنید  لَا تَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعًا شما که خبر ندارید و بعد فرمود اگر خدای متعال به تو وحی می کرد و می گفت فلانی برای اولادت  من برات تصمیم بگیرم یا تو تصمیم می گیری به خدا چه می گفتی عرض کردم من به خدا عرض می کردم که خدایا خودت تصمیم بگیر بعد امام هم خب حالا خدا خودش تصمیم گرفته به تو دختر داده تو چی می گی  عذرخواهی کرد از محضر امام صادق ع ما از این قبیل روایات فراوان داریم در آن داستانی که درباره مسافرت حضرت موسی و حضرت خضر (س) خب با هم هم سفر شدن چند تا اتفاق افتاد اتفاق اول این بود که خضر شروع کرد به سوراخ کردن این کشتی حضرت موسی ناراحت شد گفت چرا این کشتی مال این بچه یتیم و فقرا را داری سوراخ می کنی جواب داد فرمود که البته بعداً همش یکجا جواب داد اول هیچی نمی گفت رسیدن به یک روستایی دید که تو این کوچه بچه ها دارن بازی می کنن یه پسر بچه ای را دید إِذَا لَقِيَا غُلَامًا فَقَتَلَهُ یه پسر بچه ای دید تو کوچه با بچه ها داره بازی می کنه خضر این بچه را گرفت کشت حضرت موسی ناراحت شد چرا بچه مردم را می کشی بعد رفتن سراغ یک منطقه ای که از آن آبادی غذا خواستن نان خواستن ندادن گشنه و تشنه می خواستن از روستا خارج بشن یک