شخصی با لحنی به ظاهر عالمانه و در باطن جاهلانه و عوام فریبانه متنی در رد تبلیغ متعه و انجام دادن متعه نوشته از پیش خودش نه از احادیث نسبت هایی داده که جواب خواهیم داد👇🏾👇🏾
متن شبهه ی جاهلانه👇🏾👇🏾
«متعه حلال ضرورتی و از باب اکل میته هست نه از باب کل شیئ حلال
یعنی روایات حلیت و امر به متعه و روایات نهی از متعه رو اگر با هم جمع کنیم این نتیجه به دست میاد که متعه از باب رفع ضرورت حلیت دارد و توصیه شده است البته نه از باب این که برا همه و توی هر شرایطی توصیه شده باشه
در ثانی اصلا همه ی بحث های حلیت و روایی و این ها به کنار
آقایونی که همه رو توصیه به انجام متعه می کنید
این رو بدونید که مسئول ایجاد حس تنوع طلبی در این افراد خود شماها هستید
مسئول از بین رفتن قوام خیلی از خانواده ها شماها هستید
درسته که متعه حلال الهی است اما وقتی رواج متعه باعث از بین رفتن خیلی از خانواده ها میشه آیا باز هم میگید حلاله؟
عرفی که ولو به غلط این چیز رو قبیح میدونه و اگر مردی رو به این فعل بیاره رو ذم می کنه و زندگیش رو از بین میبره باز هم توصیه می کنید؟
بله در جایی که فعلی قبح عرفی ندارد هر چقدر می خوای ترویج حکم کن مثل جنوب کشور که چند همسری رواج داره
اما همین اجرای همین حکم وقتی مثلا توی تهران باعث نابودی خیلی از خانواده ها بشه باز هم میگید حکم خداست و حلاله؟
نابود کردن زندگی یک زن به خاطر تمایلات نفسانی به بهانه ی حلیت باز هم حلاله؟
یا للعجب»
جوابِ ما👇🏾