ادامه پاسخ👇👇👇 1⃣-نویسنده میگوید «کسی ندیده»!!!. باید پرسید آیا کسی نیروی جاذبه ٬یاانرژی ویا احساس غم وشادی را دیده است؟ پس چرا نویسنده آنهارا انکار نمیکند؟!هر چیزی که دیده نمیشود دلیل بر نبود آن نیست. 2⃣-نویسنده میگوید «چند دین وجود دارد؟وهمه خدا ودین خودشان را برترین دین میدانند» 🔸باید گفت که شما با ادعای دیگران کاری نداشته باشید. اگر تنبلی وپیش داوری خود را کنار بگذاری وزحمت مطالعه وتحقیق درست را به خود بدهید هر و که کاملتر بود همان را بپذیرید. باید توجه کرد که همچنان که غلط است دین دلبخواهی هم غلط است.دین، فقط و فقط باید بر مبنای کشف واقعیت و براساس دلائل و شواهد باشد. 3⃣-میگوید«دین من عقل من است ومن راه را از عقل خود میجویم نه از چند کتاب که دست نوشته است» 🔸اگر شما خواندن کتاب را منافات با عقل میدانید پس چرا سالیان دراز دهها را در مدرسه و دانشگاه مطالعه میکنید.شما نظرات ویافته های متفکران ومحققان فیزیک وشیمی و ریاضی وپزشکی را در کتابها مطالعه میکنید ولی حاضر نیستید حاصل تلاش وتفکر وتجربیات متفکران دینی را مطالعه کنید .به اینجا که میرسید ادعای عقل میکنید.پس شما که ادعای میکنید کتابهای شیمی را هم مطالعه نکنید وبروید تمام فرمولها وقوانین شیمی را که سالها دهها محقق کشف کرده اند خود به تنهایی کشف کنید.کتابها حاوی یافته ها ونتیجه تلاشهای انسانهای زیادیست که حاصل تلاش خودراثبت کرده اندودر اختیار گذاشته اند شده تا راه را برای پیدا کردن حقیقت هموارتر کنند.البته قرآن کتابی دست نویس نیست بلکه وحی وسخنان خداوند است.هرچند نویسنده به کل همه را بی دلیل انکار میکند. 4⃣-نویسنده میگوید:« چیزی را بر من تحمیل نکنید که در غالب درک من نیست» 🔸اولا: در قبول اسلام هیچ تحمیل و نیست. 🔸در ثانی: بین درک کیفیت یک با درک وجود آن متفاوت است.خیلی از پدیده ها در جهان هستند که درک کیفیت آنها سخت یا ناممکن است ولی وجود ذات این پدیده ها رامیتوان ثابت کرد.نامحدود وبی انتها بودن اعداد در ریاضی ویا نا محدود بودن کوچکی ذرات ویا بی کران بودن آسمانها وکیهان که درک کامل آن در غالب ذهن نمیگنجد ولی کسی وجود آنهارا انکار نمیکند. ✅نکته آخر:در این شبهه برخی اتهامات هم به اسلام زده شده که ناشی از انکار خدا و وحی وعدم مطالعه یا مطالعه سطحی میباشد.کسی که خدارا باور داشته باشدو به و او معتقد باشد احکام و دستورات اورا هم میپذیرد .ادعاهای نویسنده درمورد احکام اسلامی ناشی از بغض وعناداوبوده وهر جاکه عناد وکینه برعقل وشعور سایه انداخته باشدمیتوان لطیفترین وزیباترین حقیقت راهم خشن وغیرمعقول جلوه داد. @fadaiyanrahbarii