مفسر یزیدی (۱)
ابوالفضل رشیدالدین هروی قیام علیه سلطان ستمگر را دومین گناه پس از شرک دانسته و مینویسد: «سلطانان دادگراند بحق فرماى ... و اگر بيدادگر باشند آشكارا بر ايشان بيرون نيايند، و دست از طاعت ايشان بيرون نكشند ... بعد از شرك هيچ گناه صعبتر از بيرون آمدن بر سلطان نيست.» 📚كشف الاسرار و عدة الابرار ج۲، ص۵۵۵.
ناگفته پیداست که دیدگاه هروی درباره امام حسین (ع) و یزید چیست. دیدگاهی شبیه به دیدگاه معاصرش ابوبکربنعربی (۵۴۳ق) که فرجام قیام حسین (ع) را مایه عبرت دیگران دانسته و بر این باور است که حسین (ع) به فرمان جدش کشته شده است.📚 ابوبكربنعربي، العواصم من القواصم، ج۱، ص۲۳۱-۲۳۳.
نامگذاری معابر و اماکن شهر شاخص شهیدپرور کشور به نام دشمنان امام حسین (ع) با چه اهدافی است؟
چه کسانی برای احیای نام دشمنان امام حسین (ع) و هوادارن یزید در حسینیه ایران تلاش میکنند؟!
#دارالعباده_یا_دارالیونسکو
#یونسکو_شهر_جهانی_نفوذ
#نه_به_یونسکو
#نه_به_نفوذ
@fahome