بخش هشتم: ضرورت کار سلبی ناظر به سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ببینید در سیره نبوی، شیوه مواجهه پیامبر اکرم (ص) با مسجدضرار چطور بود؟ در قرآن که می فرماید «لاتَقُمْ فِيهِ أَبَداً» حق نداری در اینجا نماز بخوانی. این منطق قرآن است که پیامبر را در چند جا صراحتا از نماز خواندن در مسجد ضرار نهی کرده است. در روایات داریم که این مسجد به دستور پیامبر اکرم (ص) خراب شد و در جای دیگر داریم تبدیل به زباله‌دانی شد. من تصور می‌کنم امروز این حزب‌اللهی‌هایی که نحوه مواجهه ما را با دشمن در فضای مجازی اینطور توجیه می کنند، اگر در عصر پیامبر اکرم (ص) بودند، می‌رفتند به محضر پیامبر که ای پیامبر شما دارید چه می کنید؟ چرا دارید اینطور برخورد می‌کنید؟ کار سلبی که جواب نمی‌دهد، بیا کار ایجابی بکن اگر هنرمندید؟ کار تبلیغی کن! شما امیرالمومنین و سلمان و ابوذر و مقداد را داری. اینها را بفرست داخل مسجد ضرار و شروع کنند به کارهای تبلیغی و مردم را جذب کنند و جو را عوض کنند و مسجد را بگیریم از دست دشمن و در عین حال یک سازه را هم در اختیار گرفته‌ایم! الان متاسفانه منطق ما در بحث تلگرام و اینستاگرام و کل فضای مجازی این است. آن آقای سخنران معروف می گوید آنقدر در محیط فضای مجازی تبلیغ کنید که دشمن از ایجاد آن پشیمان شود. این اگر در زمان پیامبر بود همین حرف را به پیامبر (ص) در مورد مسجد ضرار می‌گفتند .وقتی انسان مبنا نداشته باشد همین می‌شود. ♦️🔹🔸1⃣8⃣🔸🔹♦️