حجت الاسلام و المسلمین مجید دسمی :
تقوای جمعی یعنی هم نگهداری ، آدم جدای از جمع گرفتار شیطان می شود.
نماینده موسس مدرسه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها در نشست سبک زندگی طلبگی این جلسه به تبیین تقوا در دو گستره فردی و جمعی پرداخت و با اشاره به ویژگی های تقوای فردی اعم از تقوای پرهیز و تقوای صیانت بیان داشت: تقوای پرهیز تقوای مومنان ضعیف است و تقوای صیانت تقوای مومنان قوی است. ولی تقوای جمعی قوت محض است و ضعف در آن راه ندارد.
وی افزود: در تقوای جمعی دگر نگهداری و هم نگهداری مطرح است یعنی حواسمان به هم دیگر باشد. وقتی در جمع هستین همدیگر را نگهداریم .آدم جدای از جمع مثل گوسفند جدای از گله است. همانطور که گوسفند جدای از گله گرفتار گرگ می شود. آدم جدای از جمع هم گرفتار شیطان می شود.
ایشان ادامه داد: وقتی در جمع هستید یک نشاطی دارید ، که در کار فردی این حال قابل درک نیست و کاملا متفاوت است. افکار و اندیشه حاکم بر فردی که کار فردی انجام می دهد چه بسا موجب تصمیمات نادرست باشد. اما وقتی می آید در جمع و تصمیم جمعی می گیرد یک هویتی به دست می آورد وجهتی می گیرد.از تقوا در روایات با تعابیر مختلف نامبرده شده مانند دژ، قلعه، سپر
شبیه فضای جنگ در ذهن متصور می شود .انسانی که تنهاست با خود سر جنگ ندارد.پس جمع می تواند مثل سپر و دژ برای ما مصونیت بیاورد تا در جنگ با دشمن خود را حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین مجید دسمی در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک دشمن از درون هم داریم که هوای نفس را کنترل کنیم که این حداقل تقواست. اگر می خواهیم تقوای حداکثری داشته باشیم باید در جمع قرار بگیریم و کار جمعی انجام بدهیم.
در انقلاب و دفاع مقدس ، امام خمینی رحمه الله علیه یک هویت جمعی برایمان ایجاد کرد یک هدف مشخص که ما توانستیم در مقابل ابرقدرتهای شرق و غرب بیاستیم.
ایشان با اشاره به صدر اسلام گفت: پیامبر صلوات الله علیه نتوانست در مکه جماعتی را تشکیل دهد، برای همین مهاجرت کردند به مدینه، برای اینکه پیامبر صلوات الله علیه مسجد و پایگاهی برای اجتماع نداشت البته که کعبه بود ولی هنوز محل نگهداری بت ها بود. نیروی انسانی که برای یک هدف مشخص با هویت جمعی دینی همراه پیامبر صلوات الله علیه باشند را نداشتن. بعضی از متدیین ما هیچ خاصیتی ندارند. بعضی آدما با بت های بی خاصیت داخل کعبه هیچ فرقی ندارند. پیامبر جماعتی نداشت. چون جماعت ثمره اش باید ایجاد حاکمیت الهی باشد تا قوانین الهی را بتوانند اجرا کنند در زمین.اگر آن جماعت نباشد حکمرانی اسلامی هم تشکیل نمی شود. وقتی تشکیل نشود شریعت الهی هم پیاده سازی نمی شود.
ایشان با تاکید بر مفاهیم قرآنی درباره کار جمعی گفت: هر یک از مومنین باید حریف چند نفر باشید؟حداقل ده نفر را باید حریف باشید. نیرویی که از تو به یک اشاره از من به سر دویدن ، نیروی فداکار، وفادار، ایثارگر، مخلص آماده رزم هر کدام می توانند یک جبهه ای را تشکیل دهند. این که ما نمی توانیم قرآن می فرماید چون ضعیف هستید.باید خودتان را قوی کنید . و اگر دیدید ضعیف هستید حداقل هر کدام باید حریف دو نفر باشید. بعضی می گویند ما حریف خودمان نمی شویم چه برسد به دو نفر آدم این که خیلی جای تاسف دارد.
چرا این اتفاق می افتد؟ ما باید مبانی دینی را خیلی خوب در حوزه یاد بگیریم و عمل بکنیم و بعد نقش آفرینی کنیم و اثر گذار باشیم فقط گلیم خودمون را از آب بیرون نکشیم. طلبه می آید حوزه تا بتواند گلیم دیگران را از آب بیرون بکشد .
در پایان روش های ایجاد جمعی های دینی توسط طلاب خواهر را بیان داشته و حاضران را برای ایجاد پایگاه های جمعی محلی با برگزاری جلسات قرآنی و رسیدگی به مشکلات افراد محله دعوت و تشویق نمودند.