‍  ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام| جزء بیست و چهارم   💠"وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ...."(غافر:۶۰) و پروردگارتان گفت: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم ------------------------------- 🔰در همه خدا فرمود: «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ »این کلمه قابل تخلّف نیست. ⁉️پس با وجود این همه دعا؛ اجابت کجاست؟ سرّش این است که «ادْعُونِي» نیست اگر «ادْعُونِي» محقق شود، استجابت قطعی است.  ⁉️«ادْعُونِي» باز کجاست؟ حکمت در کتاب و سنّت منتشر است و باید جمع کرد و مهم این است،«ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ»در یک جای قرآن است، و جای دیگر که بیان «ادعونی» است، در این آیه است: «أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ۱» آیۀ دوم شرح «ادعونی» است، ⭐️وسرّ مسأله این است که همۀ دعوتها،دعوت خدا نیست.دعوت آن وقت پیدا می‌شود که تمام حُجُب بین داعی و بین اوخرق شود وخرق این حجب نمی‌شود مگر به اضطرار، اضطرار خارق حجب است، وقتی حجب خرق شد دعوت و خواندن خدا محقّق می‌شود. وقتی خدا خوانده شد استجابت قطعی است. ♻️اگر کسی موفق شود آن کار اضطراری را به اختیار محقق کند به مجرد دعوت،اجابت ضروری است. 🎙آیت الله العظمی وحید خراسانی 🗓۲۶دی۱۳۷۳ 📌١.یا کسی که دعای مضطرّ را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد"نمل: ۶۲" ▫️ @Fatemyeh_ValiAsr