عقاید باطل فرقه ضاله « قادیانیه » 🔻
قسمت (دوم) 2️⃣
♦️ یکی از این پیامبران غلام احمد است که بدون نسخ اسلام عمل میکند و تنها پیامبر غیر شریعت آورِ خداست.
🔷 یکی دیگر از دیدگاههای قادیانیه آنکه، پسر غلام احمد ادعا کرد که قرآن هیچ معجزهای به پیامبران نسبت نداده و آنچه در قرآن آمده به معنی مجازی است و معجزۀ پیامبر فقط خبر دادن از غیب است.[2]
🔶 این اعتقاد در مباحث فرقه ضاله بهائیت هم آمده است و اخیرا هم جزوات جدیدی منتشر کردهاند که تمام معجزات طرح شده قرآن و نیز عذاب و ثواب بهشتی را کنایی و نوعی از تمثیل و شکل نمادین میدانند.
🔻 باتوجه به بررسی این مسائل در شبهات بهائیت و نیز بررسی حرفهای قادیانیه در مورد سوره الحاقه و ... دیگر در اینجا به همین مقدار اکتفا میکنیم، ضمن آنکه بحث اعجاز خود قرآن و معجزه داشتن پیامبر از مفروضات این تحقیق است .
🔷 این مدعی در پاسخ سؤالی که میگویند چرا رفتار و خوراکت و سیگار کشیدنت به سیره مهدی موعود نمیخورد، میگوید: «قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا [کهف/110]
🔶 بگو من انسانی هستم همانند شما به من وحی میشود هر آينه خدای شماخدايی است يکتا هر کس ديدار پروردگار خويش را اميد میبندد، بايد کرداری شايسته داشته باشد و در پرستش پروردگارش هيچ کس را شريک نسازد.» من میخورم و مینوشم و هنگامی که قات[3] مینوشم، بوی خوش عطر از من منتشر میشود و هنگامی که سیگار میکشم، از دهانم دود سیاهی خارج میشود و اینها همه از نشانههای حق بودن من است.
🔻 بررسی و نقد:
🔷 آیه در واقع، پاسخی به مشرکان و کافران بوده است که فکر میکردند، حیات معمولی پیامبر با دیگران متفاوت است، لذا اشکال میکردند «وَقَالُوا مَالِ هَذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَامَ وَيَمْشِي فِي الْأَسْوَاقِ لَوْلَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مَلَكٌ فَيَكُونَ مَعَهُ نَذِيرًا [فرقان/7]
🔶 گفتند : چيست اين پيامبر را که غذا میخورد و در بازارها راه میرود❓ چرا فرشتهای بر او فرود نمیآيد تا با او بيم دهنده باشد❓». چرا این پیامبر غذا خوردن و رفت و آمدش عادی و طبیعی است❓[4]
🔷 روشن است که پیامبران و امامان در احساسات و عواطف و شیوه زندگی بشری مانند دیگر انسانها هستند، اما در بعد معنوی و هدایتگری، از هدایت خاص الهی برخوردارند: «أُوْلَـئِكَ الَّذِينَ هَدَى اللّهُ فَبِهُدَاهُمُ اقْتَدِهْ قُل لاَّ أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرَى لِلْعَالَمِينَ [انعام/90]
🔶 اينان کسانی هستند که خدا هدايتشان کرده است، پس به روش ايشان اقتدا کن بگو: هيچ پاداشی از شما نمیطلبم، اين کتاب جز اندرزی برای مردم جهان نيست.» «وَاجْتَبَيْنَاهُمْ وَهَدَيْنَاهُمْ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ [انعام/87]
🔷 بعضی را هدايت کرديم ، و ايشان را برگزيديم و به راه راست راه نموديم.» «وَكُلاًّ فضَّلْنَا عَلَى الْعَالَمِينَ [انعام/86] که همه را بر جهانيان برتری نهاديم.» پس دارای صفات ویژه و برگزیدگی خاص میباشند و گرفتار آنها هم وحیانی است «إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى [نجم/4] نيست اين سخن جز آنچه بدو وحی میشود».
🔶 این مسألهای است که مفسران هم بر آن تأکید میکنند، آلوسی ذیل همین آیه سوره کهف بیان میکند: «پس این مشارکت [در صفات پیامبر و انسانهای عادی] و از جهتی تفاوت، لازمه بهره گیری از پیامبر است.»[5]
♦️ اگر به استناد این آیه هر پیامبر یا فرستاده الهی مجاز باشد هر کاری که دیگران انجام میدهند، او هم انجام بدهد، چه تفاوتی با دیگران دارد که به او وحی شود و ملاک انتخاب و برگزیدگی پیامبران چه میباشد❓
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻