افتضاحات صوفیه 🔻 قسمت (پانزدهم) 5️⃣1️⃣ ♦️ هر شیخی طریقه ای و منهجی برای تربیت و ذکر مخصوص و شعایر خاص و عبادات مخصوص دارد به خاطر همین تصوف هزاران دین و عقیده و شریعت بلکه صدها هزار و بلکه بیشمار است و همه این طرق زیر مسمای تصوف است . 🔷 و اینست فرق اساسی بین اسلام و تصوف اسلام دارای عقاید مرز بندی شده و عبادات مرز بندی شده و شرایع مرزبندی شده با حدود معين ومشخص است و تصوف دینی است که حدود و مرزی ندارد و تعریف خاص و معین در عقاید و تشریع ندارد و این بزرگترین فرق بین اسلام و تصوف است . ♦️ دوم : خطوط اصلی عقیده تصوف : 🔻 عقیده تصوف درباره الله : 🔷 متصوفه درباه الله عقاید گوناگونی دارند و از آن جمله حلول که مذهب حلاج بود و از آن جمله وحدت الوجود یعنی هیچ فرقی و جدایی بین خالق و مخلوق نیست و این آخرین عقیده ایست که از قرن سوم تا امروز اشاره یافته است . 🔶 تمام بزرگان تصوف این عقیده را داشته اند و سردمداران این عقیده عبارت اند از : ابن عربی و ابن سبعین و تلمسانی و عبدالکریم جیلی و عبدالغنی نابلسی و عموم بزرگان طریقه های جدید صوفیه . 🔻 عقیده تصوف درباره پیامبر صلى الله عليه وسلم : 🔷 صوفیه درباره پیامبر هم عقاید گوناگونی دارند بعضی از آنها گمان می کنند که پیامبر (ص) به مرتبه آنان نرسیده و به علوم بزرگان تصوف جاهل است، همانطور که بسطامی می گوید ما در دریایی فرو رفته ایم که پیامبران در سا حلش ایستاده اند . 🔶 و بعضی از آنها معتقدند که پیامبر گنبد جهان است و او همان الله است که بر عرش قرار گرفته و آسمانها و زمینها و عرش و کرسی و همه کائنات از نورش خلق شده اند واو اولین موجود است و او بر عرش الله قرار گرفته و این عقیده ابن عربی می باشد و کسانی که بعد از او آمده اند. 🔻 عقیده تصوف درباره اولیاء: 🔷 درباره اولیاء نیز عقاید گوناگونی دارند بعضی از آنها ولی را بر نبی برتری می دهند و عموم آنها ولی را در همه صفات با الله مساوی قرار میدهند. 🔶 یعنی ولی خلق می کند و رزق وروزی میدهد و زنده میکند و می میراند و متصرف در هستی است و آنها تقسیماتی برای ولایت دارند غوث که در هر چیز در عالم هستی حکم میکند و متصرف مختار است و اقطاب چهار نفری که چهار پایه جهان هستی را به دستور غوث نگه داشته اند. 🔷 وهفت نفر نیز به نام ابدال که هر یک از آنها در یکی از قاره های هفت گانه به دستور غوث تحكم وتصرف مى کنند و اختیارش در دست اوست و نجباء که آنها در شهر ها تحكم وتصرف دارند هر نجیب در شهری!! 🔶 و این شبکه اولیاء جهانی در هستی تحکم و تصرف می کنند و برای اینها اداره ای است در غار حراء که هر شب آنجا جمع شده و در تقدیر نگاه می کنند و خلاصه عالم اولیاء عالم خرافی کاملی است. 🔷 و اين بالطبع خلاف ولایت در اسلام است که براساس دین و تقوا واعمال صالح وعبوديت کامل برای الله است و ولی برای خودش هم اختیار چیزی را ندارد چه برسد به اختیار و تصرف در دیگران. 🔶 خداوند متعال به پیامبرش صلالله عليه وسلم مى فرمايد:(قل إني لا أملك لكم ضرا ولا رشدا، جن/ ۲۱): بگو من نمیتوانم هیچ گونه زیانی وسودی به شما برسانم . 🔻 عقیده تصوف درباره بهشت و جهنم 🔷 و اما بهشت، جميع صوفیه معتقدند که طلب آن نقص بزرگی است و برای ولی جایز نیست که برایش تلاش کند و آن را طلب کند و هر کس آن را بطلبد ناقص است. 🔶 و طلب و رغبت آنها فقط در فناء فی الله است که خیالش را در سر می پرورانند و مطلع شدن از غیب وتصرف در هستی این، بهشت صوفیها است. 🔷 و اما جهنم باز جميع صوفیه معتقدند که فرار از آن شایسته صوفی کامل نیست چون ترسیدن از آن صفت بندگان است نه صفت آزادگان و بعضی از آنان به خود نازیده که اگر بر جهنم تف کند خاموش می شود همچنانکه بایزید بسطامی این سخن را گفته. ♦️ و هر کس از آنان که معتقد به وحدت وجود باشد معتقد است که جهنم برای کسی که داخلش شود لذت و نعمتی است که از نعمت بهشت کمتر نیست بلکه بیشتر است و این مذهب و عقیده ابن عربی است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻