نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻
بخش سوم (قسمت: سوم) 3️⃣
♦️ قبل از خانواده هیل، در سال ۱۹۵۷ در برزیل نیز یک کشاورز ۲۳ ساله به نام آنتونیو ویلاس بوئاس مدعی شده بود که در حین کار شبانه در مزرعه مورد تعقیب یک سفینه گوی مانند قرمز نور قرار گرفته و نتوانسته از دست خدمه آن فرار کند.
🔷 البته محققی به نام پیتر روگرسون به واقعیت ماجرا شک کرد چون می دید که جزئیات ماجرای بوئاس در منابع مختلف هم خوانی ندارد.
🔶 وی بوئاس را متهم نمود که عناصر داستان ربوده شدنش را از کتاب های جورج آدامسکی به عاریت گرفته است. این که اولین آدم ربایی فضایی ها در سال ۱۹۵۷ اتفاق افتاد یا ۱۹۶۱ اهمیت چندانی ندارد، مهم تر این است که پس از انتشار داستان خانواده هیل، به یکباره موجی از ادعاهای مربوط به ربوده شدن توسط فرازمینی ها شکل گرفت.
🔷 در حالی که تا زمان حیات لاوکرافت عمده دیدگاه های حیات فرازمینی بیشتر حدسیاتی در مورد گذشته ای نامشخص بود، به یکباره در نیمه اول قرن بیستم وارد مرحله بدیع شده و شواهد جدید ارتباط بین دنیاها نیز ارائه می شود.
🔶 افرادی سفینه های فرازمینی ها را می بینند، تعدادی توسط ایشان ربوده می شوند و با تعدادی نیز به طرق نامعمول تماس گرفته می شود.
🔷 هر سال بر تعداد گزارشات مشاهده یوفوها افزوده شده و کم کم برای مردم عادی می شود. می توان دهه ۶۰ و ۷۰ را عصر طلایی مشاهدات یوفو و برخورد با فرازمینی ها دانست.
🔶 از این برهه به بعد ذهنیت هواداران فرضیه فضانوردان باستانی منسجم تر می شود و تلاش ها در جهت تدوین فرضیه بازدیدکنندگان بیگانه در تمامی اعصار هدفمندتر دنبال می شود. عکس ها، فیلم ها و شاهدان عینی یوفوها محکم ترین مدارک غیر قابل اغماض برای مخالفان فرضیه فضانوردان باستانی محسوب می شود.
🔷 ریموند دریک (۱۹۱۳-۱۹۸۹، Drake) انگلیسی که کارش در زمینه فرضیه مورد بررسی را از سال ۱۹۵۷ شروع نمود، می گوید: «من مشتاقم هر چه بیشتر حقایق را تا حد امکان در مورد موجودات فضایی جمع آوری نمایم و به ترتیب تاریخ وقوع مرتب نمایم، مانند همان کاری که چارلز فورت در ابتدای قرن اخیر به طور درخشانی آن را انجام داد.»
🔶 او نیز به مانند فورت بیست و پنج سال مطبوعات و کتب را در جستجوی شواهدی حامی سناریوی تاثیرگذاری فرازمینی ها بر حیات زمین مطالعه نمود و تقریباً به بررسی خدایان تمامی تمدن های شرق و غرب از آسیا گرفته تا امریکا پرداخت، اما برخلاف وی، فورت هرگز با یقین از موجودات فضایی حرف نزده است.
🔷 آنچه باعث شد از فورت تا دریک، عدم اطمینان به یقین تبدیل شود را باید در کتاب هایی جست جو نمود که در این بازه زمانی روانه بازار شده اند. دریک کتاب های متعددی در خصوص خدایان باستان نوشت از جمله هفت کتاب تحت عنوان کلی خدایان یا موجودات فضایی❓- Gods or Spacemen?که اولین آنها در سال ۱۹۶۴ چاپ گردید و محبوبیت نسبی در بین طرفداران فرضیه فضانوردان باستانی کسب نمود.
🔶 پاول میسراکی(۱۹۰۸-۱۹۹۸، Misraki) از آهنگ سازان معروف فرانسوی در قرن بیستم است. وی حتی آهنگ سازی دو فیلم جاکویز برگیر، از نویسندگان کتاب طلوع جادوگران، را نیز بر عهده داشته است. او علاوه بر موسیقی به موضوعاتی مانند مذهب، یوفولوژی و حیات فرازمینی نیز علاقه مند بود.
🔷 در سال ۱۹۶۲ کتابی منتشر نمود که بعدها به سال ۱۹۶۵در انگلیس به نام «بشقاب پرنده ها در اعصار- Flying Saucers Through The Ages» مجدداً منتشر شد. میسراکی ابتدا کتاب را به نام پاول توماس چاپ کرد چون معتقد بود ممکن است سابقه آهنگ سازیش به خطر افتد.
♦️ وی معتقد بود که فرشتگان تورات در واقع موجودات بیگانه هستند. تورات و سایر متون باستانی مملو از مشاهدات بشقاب پرنده اند و سراسر تاریخ بشری آکنده از مداخله فضانوردان فرازمینی است. یوفولوژیستی به نام جاکویز والئی طی مصاحبه ای او را عالم مذهبی لقب داد.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻