⭕️در فیلم های حزب اللهی ها از جبهه مقاومت روایتی وجود ندارد 🔴علت موفقیت مهدی نقویان در داستان گویی مستند چیست؟ ⭕️مستندساز باید از حسن و قبح های ذاتی که در همه جوامع مشترک است بهره گیرد 🎤 در کارگاه «فهم فیلم» در حاشیه دوازدهمین جشنواره عمار: 🔹در فیلم‌هایی که از بچه حزب‌الهی‌ها درباره‌ی عراق و کشورهای جریان مقاومت ساخته شده، شاهد هستیم که روایتی وجود ندارد 🔹 مشکل این مسئله، این است که در آموزش مستندسازی بحران به ما می‌گویند شما در وضعیت بحران دوربین را فقط روشن نگه دارید و فرار کنید درحالی که برای مستندسازی بحران باید سپهر روایی داشته باشیم 🔹در مستندسازی مهم است کجا چه چیزی را روایت کنیم، سپهر ماجرا حسی نیست. اگر در تلویزیون و در برنامه‌ی مستند شعارگونه حرف بزنیم حتماً کار نمی‌گیرد و مخاطب را از دست خواهیم داد و نتیجه این کار جذب مخاطب برای مستندهای شبکه‌های ماهواره‌ای خواهد شد 🔹اجزای روایت در مستندسازی باید پیش‌برنده‌ی داستان باشند، تصویر بی‌ربط نباید در مستند به‌کار بست بلکه اجزای روایت باید حرکت داشته باشد. کسی که نفهمد در فیلم‌های در هر پلان داستان را در پلان بعدی حرکت می‌دهد، فکر می‌کند کیارستمی کارت پستال گیر بوده است! 🔹مهدی نقویان در مستندسازی و داستان‌گویی در مستند موفق بوده است، علت موفقیت در داستان‌گویی مستند، بخاطر این است که او بسیار کتاب و رمان می‌خواند و به همین خاطر، در مستندهایش داستان به مخاطب ارائه می‌دهد ✅مطالعه متن: 🌐b2n.ir/g56967 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe