اهل حق و باطل است كه به پيروزى نهايى اهل حق منتهى مىشود. سهيم بودن يك فرد در اين سعادت، موقوف به اين است كه آن فرد اهل ايمان و عمل صالح باشد. ظهور مهدى موعود تحقق بخش وعدهاى است كه خداوند متعال از قديمترين زمانها در كتابهاى آسمانى به صالحان و متقيان داده است كه زمين از آن آنان است و پايان تنها به متقيان تعلق دارد»  قيام و انقلاب مهدى موعود، ص 56-54.. ايشان در فراز ديگرى مىنويسد: «حديث معروف كه مىفرمايد:«يملاء اللَّه به الارض قسطاً و عدلاً بعد ما ملئت ظلماً و جوراً»؛الستجاد من الارشاد (المجموعه)، علامه حسن بن مطهر الحلى، ص 263. نيز شاهد مدعاى ما است، نه بر مدعاى آن گروه. در اين حديث نيز تكيه روى ظلم شده است و سخن از گروه ظالم است كه مستلزم وجود گروه مظلوم است و مىرساند كه قيام مهدى(عج) براى حمايت از مظلومانى است كه استحقاق حمايت دارند... . شيخ صدوق روايتى از امام صادق«ع» نقل مىكند مبنى بر اين كه اين امر تحقق نمىپذيرد مگر اين كه هر يك از شقى و سعيد، به نهايت كار خود برسد. پس سخن در اين است كه گروه سعدا و گروه اشقيا، هر كدام به نهايت كار خود برسند. 🌸در روايات اسلامى، سخن از گروهى زبده است كه به محض ظهور امام به آن حضرت ملحق مىشوند. بديهى است كه اين گروه ابتدا به ساكن خلق نمىشوند. معلوم مىشود در عين اشاعه و رواج ظلم و فساد زمينههايى عالى وجود دارد كه چنين گروه زبدهاى را پرورش مىدهد. اين خود مىرساند نه تنها حق و حقيقت به صفر نرسيده است؛ بلكه اگر به فرض اصل حق از نظر كميت، قابل توجه نباشد، از نظر كيفيت، ارزندهترينِ اهل ايمانند و در رديف ياران سيدالشهداء» همان، ص 56 و 57.. @radmiran