🔥ماجرای گوشت تلخ 🔻تاثیر «حسادت» و «یهود معاند» بر تحولات مهم جامعه اسلامی از صدر اسلام تا همین الان، موضوعی بسیار مهم و تاحدی ناشناخته است. 🔻انتخاب این موضوع توسط استاد پناهیان، برای مباحث سحر عمیقأ لازم بود. 🔻مباحث سحرهای امسال سرشار از ابتکارات علمی و ذوقی بود و نگارنده هم با وجود نگارش برخی نقدها به استاد پناهیان در گذشته، از کسانی بود که هر سحر با علاقه این بحث را پیگیری می کرد. 🔻 پیرامون مباحث شکل گرفته در موضوع گوشت تلخ بودن ...؛ اگر نقد برخی منتقدان ناظر به برخی کلمات در مسیر انتقال مفهوم باشد به نظر می رسد نقد واردی است. 🔻مثلاً راهکار «مستی» برای درمان حسادت (البته از نوع مستی معنوی)، نوع بیان اشکال به آموزش و‌ پرورش یا همین عبارت (که به قرینه کلام معلوم بود که از زبان دشمنان است)، از مواردی است که به لحاظ شکلی قابل نقد است و یک استاد متبحر، این دقت را باید داشته باشد که مخاطبان پای تلویزیون از همه اقشار هستند و استخدام غیر دقیق کلمات، در برخی از اقشار می تواند موجب ایجاد برداشت نامناسب شده یا زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کند. 🔻 بنابراین در ماجرای اخیر با وجود برخی نقدهای عمدتا شکلی، انتساب اهانت به اهلبیت به سخنان استاد پناهیان کاملا نادرست و ناشی از استماع تقطیع شده است. 🔻به عنوان نمونه قرآن کریم از زبان بعضی از منافقان که دائم پیغمبر را می‌آزردند‌ و چون پیامبر عذر دروغ آنها به حلم خود می‌پذیرفت با بی شرمی می‌گفتند: او شخص ساده و زودباوری است. بگو زودباوری او لطفی به نفع شماست (... وَيَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ ۚ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ...) 🔻با این منطق دسته اخیر منتقدان، نقل این حرفها از زبان منافقین در قرآن مورد پیامبر اعظم (ص) هم اهانت آمیز است. 🔻بنابراین رعایت انصاف و پرهیز برخی حب و بغض‌های ناروا، برای همه در نقدها ضروری است. 🔸پ.ن: البته ریشه اصلی خیلی از حملات، حمایت استاد پناهیان از ولایت و حمله به یهود منحرف است. ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no