بسم‌الله الرحمن الرحیم ➖اساسا شیعه بودن چیست؟ ➖اعتقاد شیعه دقیقا چیست؟ ➖اگر ادامه‌ی نبوت دقیقا همینی ست که شیعه ادعا می‌کند و اگر اهمیت آن در این حدی ست که شیعه بیان می‌کند، چرا پیامبر آشکارا آن را بیان نکرده بود؟ اصلا چه مستندی وجود دارد که ائمه معصوم بوده‌اند؟ ➖ آیا اعتقاد به ائمه، چیزی در حد اعتقادی ست که پیروان امام شافعی و حنفی به این دو نفر دارند؟ من شدیدا دچار تردید هستم که اگر من به این روایت تشیع ایرانی اعتقادی ندارم، چرا باید خود را شیعه بدانم؟؟   🖊 روایت اهل بیت پیامبر(ص) از اسلام است؛ اسلام نبوی به روایت علوی. 🖊 پیامبر درحد امکان منزلت اهل بیت خود را با اصحابش در میان گذاشت 🖊پیامبر (ص) و ائمه انسانهایی متقی، مهذب، مخلَص، طاهر بوده اند و هرگز معصیت خدا نکرده اند 🖊از آنجا که پیامبر در امر دین هرگز خطا نکرده ؛ ائمه نیز در تعلیم آنچه از پیامبر مستقیما یا بواسطه‌ی پدران خود فراگرفته بودند امانتداری کرده اند 🖊اعتقاد شیعیان به ائمه بیش از اعتقاد حنفیان و شافعیان به پیشوایان فقهی خود است 🖊ما امامان معصوم را بعد از خدا و رسول می دانیم ؛ یعنی معارف دینمان را با روایت و تفسیر ایشان از سنت پیامبر و قرآن کریم اخذ کرده ایم 🖊 امامان روایتگران معقول ترین، عارفانه ترین، عادلانه ترین و اخلاقی ترین تفسیر از اسلام نبوی بوده اند، ضمن اینکه خود در منش و روش ؛ اسوه ی عملی ما هستند 🖊اقتدا به علی بن ابیطالب (ع) و تاسی به ایشان افتخار است.. 🖊اگرچه، در عصر پیامبر اکرم (ص) درباره‌ پاره‌ای از مسایل، اختلاف نظرهایی میان مسلمانان پدید آمد ، ولی فرقه‌ها و دسته‌بندی‌هایی که بعدها پیدا شد، در آن زمان وجود نداشت که مهمترین اختلافی که در نخستین روزهای پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)پدید آمد، مربوط به مسئله‌  و  بود که مسلمانان را به دو دسته تقسیم کرد 🖊یک دسته معتقد بودند که امامت، همانند نبوت، منصب و مقامی الهی ست و از شرایط امام این ست که معصوم از خطا و گناه باشد، و این صفت را جز خداوند کسی نمی‌داند، بنابراین ست که در قرآن یا احادیث نبوی بیان شده است، و طبق این نصوص، علی بن ابیطالب (ع) جانشین پیامبر (ص)و امام مسلمین است 🖊حضرت علی (ع) و بنی هاشم و گروهی از بزرگان صحابه،‌ اعم از مهاجرین و انصار، طرفدار این نظریه بودند و این همان در مسئله‌ است. 🖊دسته‌ دیگر ـ که در رأس آن‌ها ابوبکر و عمر قرار داشتند ـ بر این عقیده بودند که پیامبر اکرم (ص) برای خود جانشین تعیین نکرده است و این کار را به مسلمانان واگذار کرده است بر این اساس و با توجه به اهمیت مسئله‌ خلافت و امامت و نقش حیاتی آن در سرنوشت امت اسلامی، در یک اقدام شتاب‌زده - در شرایطی که حضرت علی (ع) و عده‌ای از بزرگان صحابه به تشییع بدن پیامبر اکرم (ص) مشغول بودند ـ عده‌ای از مهاجران و انصار در  بنی ساعده گرد آمده و پس از گفتگوهایی که در مورد خلیفه‌ پیامبر (ص)میان آن‌ها مطرح شد، سرانجام با ابوبکر به عنوان خلیفه‌ بیعت کردند! ۱