▪️روایت فوق در یکی از معتبر ترین کتب روایی اهل سنت «مسند احمد بن حنبل» وارد شده است. سند روایت مورد تصحیح بزرگان رجالی اهل سنت قرار گرفته است. 🔸خط فکری خطرناکی در فضای فکری جامعه نبوی سم پاشی می نمود. آنها در صدد «تشکیک در احادیث پیامبر» و « او در گفتار و رفتار به خاطر خوشحالی یا خشم و غضب» بودند. 🔹عبدالله بن عمرو بن عاص از کسانی بود که سخنان رسول الله را کتابت میکرد. او از رسول اکرم سوال می کند آیا نوشتن احادیث جایز است؟ پیامبر صریحا جواز کتابت احادیث خویش را مطرح می کند.👈إنِّي أَسْمَعُ مِنْكَ أَشْيَاءَ أَفَأَكْتُبُهَا؟ قَالَ : نَعَمْ. 🔘او شبهه دوم را مطرح می کند که آیا در خشم و غضب و خوشحالی شما هم کتابت کنم؟ او احتمال خطاکار بودن رسول اکرم را به خاطر شرایط روحی و ... مطرح می کند. پیغمبر خدا در پاسخ می فرماید: «نعَمْ فَإِنِّي لَا أَقُولُ فِيهِمَا إِلَّا حَقًّا» آری بنویس! من در خشم و غضب و خوشحالی نیز غیر از چیزی نمی گویم! 🔖 اسکن https://b2n.ir/01481 ⁉️چرا در زمان وفات رسول الله با سم پاشی و توهین، مانع از کتابت وصیت او شدند؟ چرا بعد از وفات رسول الله هر گونه نقل و کتابت احادیث ایشان منع شد و هزاران حدیث نورانی آتش زده شد؟ این خط فکری چه ضرری از احادیث نبوی می دید؟ و ... 🚩کانال حقیقت شیعه 🆔 @hagigatshia14