🔰نظر بزرگان اهل سنت درباره نماز
#تراویح در ماه رمضان
🔸از جمله
#بدعت های عمربن الخطاب که بعدها به سنت (!!!) تبدیل شد و هر ساله مخالفین شیعه نیز به اقامهی آن توجه خاصی داشته و برای آن استحباب نیز قائل هستند نماز تراویح میباشد. تقدیس و تکریم این بدعت از آن جا بسیار عجیب و غیر عقلانی میباشد که حتی بسیاری از علمای بزرگ اهل سنت، نماز نافلهی مستحبی در خانه را بهتر از نماز تراویح میدانسته اند و خودشان هرگز تراویح نخوانده اند! همچنین تصریح کرده اند که پیامبر هم هرگز نماز تراویح نخوانده است!
♨️بدر الدین عینی و نقل برخی از اقوال علمای اهل سنت در مورد نماز تراویح
📒بدر الدین عینی – شارح صحیح بخاری و عالم سرشناس اهل سنت – می نویسد:
📝 «مالک و شافعی و ربیعه بر این نظر هستند که نماز نافله در خانه بهتر از خواندن نماز تراویح با امام جماعت می باشد و این قول ابراهیم و حسن بصری و اسود و علقمه نیز می باشد و ابن عبد البر گفته است که در مورد افضل بودن خواندن نافله به فرادی یا جماعت (نماز تراویح) اختلاف شده است و مالک و شافعی گفته اند که نماز فرادی در خانه افضل است و مالک گفته است که ربیعه و چند تن از علمای ما نماز تراویح نمی خواندند و مالک گفته است من نیز چنین می کنم و پیامبر هم اصلا تراویح نخوانده است و طحاوی نیز این قول را برگزیده است و از ابن عمر و سالم و قاسم و نافع نقل شده است که آنان نماز تراویح نمی خواندند و ترمذی گفته است که قول برگزیده ی شافعی آن است که شخص نماز را در صورتی که قاری است به فرادی بخواند ....»
📚عمدة القاری ج٧،ص٢۵٨
🔖اسکن
yon.ir/MKltU
♨️سیوطی (عالم سرشناس اهل سنت): نماز تراویح در زمان پیامبر (ص) نبوده است !
📒 «الثالث: أنه قد ثبت فی صحیح البخاری عن عمر أنه قال فی التراویح: نعم البدعة هذه، والتی ینامون عنها أفضل ... فسماها بدعة – یعنی بدعة حسنة. وذلک صریح فی أنها لم تکن فی عهد رسول الله.»
📚المصابیح فی صلاة التراویح،ص٢٢
🔖اسکن
yon.ir/FwArM
📝 «سوم: در صحیح بخاری ثابت شده است که عمر در مورد تراویح گفته است که این چه بدعت خوبی است و این که بخوابند و تراویح نخوانند بهتر است... پس عمر آن را بدعت نامیده است – یعنی بدعت حسنه. و این صراحت دارد در این که نماز تراویح در زمان پیامبر (ص) نبوده است.»
♨️شوکانی (عالم اهل سنت):
#اهل_بیت نماز تراویح را بدعت می دانند
📒 «وَقَالَتْ الْعِتْرَةُ: إنَّ التَّجْمِیعَ فِیهَا بِدْعَةٌ»
📚نیل الأوطار ج٣،ص ۶٠
🔖اسکن
yon.ir/mIkPc
📝 «و عترت گفته اند که جمع کردن افراد در آن (نماز تراویح) بدعت است.»
♨️ابراهیم نخعی (از بزرگان اهل سنت و از تابعین) : اگر فقط بلد باشم دو سوره ی قرآن را تکرار کنم بهتر از این است که نماز تراویح بخوانم!
📒در مصنف ابن ابی شیبة روایتی با سند معتبر آمده که از این قرار است:
«حَدَّثَنَا وَکِیعٌ، عَنْ سُفْیَانَ، عَنْ أَبِی حَمْزَةَ، عَنْ إِبْرَاهِیمَ، قَالَ: «لَوْ لَمْ یَکُنْ مَعِی إِلَّا سُورَةٌ أَوْ سُورَتَانِ لَأَنْ أُرَدِّدَهُمَا، أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَقُومَ خَلْفَ الْإِمَامِ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ».
📚المصنف ج٣ ص٣۶٠
🔖اسکن
yon.ir/8y6HZ
📝 «ابراهیم نخعی میگوید: اگر من فقط دو سوره از
#قرآن را بلد بودم که تکرار کنم برایم دوست داشتنی تر از آن بود که در ماه
#رمضان پشت سر امام جماعت بایستم و نماز تراویح بخوانم.»
⁉️سؤال مهمی که اینجا مطرح می شود آن است که با وجود چنین اخبار و روایاتی از بزرگان اهل سنت، به چه دلیل مخالفین شیعه تاکید خاصی بر به جا آوردن بدعت تراویح دارند؟! با اینکه میدانند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به چنین چیزی امر نکرده است
⁉️اهل سنتِ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هستند یا اهل سنتِ خلیفه دوم؟!
🚩کانال حقیقت شیعه
🆔
@hagigatshia14