❌اگر 🏴مولاامیرالمؤمنین علیه السلام سکوت کردند و بیعت کردند با 👹عمر و 👹ابابکر ملعون چرا به زور و با دست بسته و طناب به گردن به مسجد برده شدن ❓❓❓ ♦️از کتب اهل عمری 🔹ابن ابی الحدید از ابوبکر احمد بن عبدالعزیز جوهری (از محدّثان اهل‌سنت در قرن چهارم هجرى‏) چنین نقل می‌کند: 📌«... بعد از آن‌که خالد بن ولید به دستور عمر، زبیر را محکم بست، عمر داخل خانه آمد و به 🏴علی(علیه السلام )گفت: از جایت برخیز و بیعت کن، اما 🏴علی(علیه السلام)مقاومت می‌کرد و از جای خود تکان نمی‌خورد، عمر دست او را کشید و گفت: برخیز، اما 🏴علی(علیه السلام)از برخاستن خودداری می‌کرد. آن‌گاه به او حمله کرد و به سختی و زور همان‌گونه که با زبیر رفتار کردند 🏴حضرتشان را نیز بیرون آوردند و این‌جا بود که 🏴فاطمه(سلام الله علیها)بعد از مشاهده رفتاری که با آن دو داشتند در کنار در ایستاد و خطاب به ابوبکر فرمودند: چه زود به خاندان 🏴پیامبر(صلی الله علیه واله )یورش آوردید! به خدا تا زنده‌ام با عمر سخن نخواهم گفت ....».[١] 🔹معاویه بن ابوسفیان نامه‌ای خطاب به 🏴علی بن ابیطالب(علیه السلام )نگاشته و در ضمن آن، این ماجرای خشونت‌آمیز را به آن 🏴حضرت یادآوری کرد: «تو در خانه نشسته بودی و بر علیه ابوبکر توطئه کرده و گروهی را گرد خود جمع کرده بودی تا از بیعت سرباز زنند و همین رفتار را با دو خلیفه بعد نیز داشتی و در هر مورد مانند شتری که مهار بر بینی‌اش کشیده باشند تو را کشان‌کشان برای بیعت بردند!».[٢] در منابع دیگری از ، همین نامه با عبارت‌های مختلفی نقل شده که نشانگر آن است که 🏴امام علی(علیه السلام )را با اجبار و زور برای بیعت حاضر کردند.[٣] در گزارش 💠سلیم، تصریح شده که این اجبار با انداختن ریسمان به گردن 🏴امام همراه بود: «افراد زیادی – که برخی از آنان شمشیر به دستشان بود – به سمت 🏴علی(علیه السلام )یورش برده و بعد از محاصره‌اش، ریسمانی به گردنش انداختند. 🏴فاطمه زهرا(سلام الله علیها)در ورودی خانه خواست تا مانع از بردن همسرش شود، این‌جا بود که قنفذ تازیانه‌ای را به بازوی 🏴فاطمه (سلام الله علیها)زد که نشانش تا زمان شهادت باقی ماند؛ پس کشان‌کشان 🏴علی(علیه السلام )را به مجلس ابوبکر بردند ...».[۴]  📚١)ابن أبی‌الحدید، عبدالحمید بن هبة الله، شرح نهج البلاغه، ج ‏2، ص 57، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، چاپ اول، 1404ق. 📚٢)همان، ج ‏15، ص 186. 📚٣)ابن عبد ربه اندلسی، ابو عمرو احمد بن محمد، العقد الفرید، ج ‏5، ص 82 – 83، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1404ق؛ بلاذری، احمد بن یحیی، انساب الاشراف، ج ‏2، ص 278، بیروت، دار الفکر، چاپ اول، 1417ق. 📚۴)هلالى، سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج ‏2، ص 586، قم، الهادى، چاپ اول، 1405ق. ❌برای دفاع از 🏴امیرعالم امیرالمومنین علیه السلام کم نگذاریم❌ ألـلَّـھُـمَــ ؏َـجِّـلْ لِوَلـیِـڪْ ألْـفَـرَج با معرفـے کانال همسران بهشتی به دوستان خود در ثواب نشر مطالب سهیم باشید.... http://eitaa.com/joinchat/2125922307C9dc10bacde