💡ختومات مجرّب ختم لعن اباشرور: اللهم العن ابا الشرور… *چرا ختم لعن ؟* می‌دانیم که دین ترکیبی است از حبّ و بغض‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌ها، و مؤمن در مسیر پیمودن پله‌های کمال و رشد به هر دو نیازمند است؛ ازاین‌رو می‌بینیم که در بسیاری از زمینه‌ها، در کنار مباحث تولّی، تبرّی نیز مطرح است! در مباحث معرفتی در بُعد دوست‌شناسی زیارت جامعه کبیره و در جنبه دشمن‌شناسی زیارت عاشورا و دعای صنمی قریش، دوشادوش ختم صلوات و دُرودها، لعن و بیزاری‌ها را نیز داریم! در تعقیبات نمازها نیز هم سلام و صلوات و هم لعن بر هشت مرد و زن خبیث! و خلاصه این دو کنار یکدیگر یک بستۀ کامل و ایمان مؤثر و پایدار را تشکیل می‌دهد. ------------------------------------------------ *ظهور می‌کند و می‌رسد زمانی که* *میان صحن نجف ختم لعن می‌گیریم* --------------------------------------------------- مرحوم آیت‌الله سید محمود مجتهدی سیستانی از جدّشان مرحوم آیت‌الله سید علی سیستانی، لعنی را به برخی شاگردان خود آموختند و فرمودند: ختم این لعن به‌حدّی کارساز است که وقتی پدربزرگمان این لعن را برمی‌داشت، گاهی برایش مکاشفه پیش می‌آمد و ملعون دومی را می‌دید که در قلاده‌های آتشین می‌آید و ضجّه می‌زند که «سید دست بردار که مرا بیچاره کردی»! متن ختم لعن این است: *«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتْباعَهُ، فِی کُلِّ لَحْظَةٍ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ، بِعَدَدِ ما أحاطَ بِهِ عِلْمُکَ»* این ختم لعن به کرّات و مرّات برای امور ریز و درشت تجربه شده و در صورتی که با باور قطعی و برائت قلبی گفته شود، تردیدی در نتیجه‌دادن آن نیست. برخی متن لعن را این‌گونه نقل کرده‌اند: *«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»* این لعن عدد خاصی ندارد؛ برخی ۱۳۵ را توصیه کرده‌اند! ۳۱۰ یا ۷۱۰ اولی میتواند باشد. 📿هدف برائت این ختم در راستای بیان ظلم‌ها، جنایات، و انحرافات و بدعت‌هایی که پس از شهادت رسول خدا در جامعه رخ داد.