منتظر: ‍ ‍ ⁉️⁉️ آیا ختلاف در نقل قول تاریخ شهادت حضرت محسن علیه السلام خدشه‌ای به ایام محسنیه رایج ، وارد می‌کند؟؟ ✍... دقت بفرمایید که تاریخ دقیق و زمان هجوم اصلی که منتهی به شهادت حضرت حضرت محسن و سپس صدیقهء کبری سلام الله علیها گردید , مشخص نیست و علل این مطلب را میتوان به شرح زیر خلاصه کرد : 1⃣ تحریف منابع اصلی از سوی تاریخ نویسان بنی امیه و بنی عباس. 2⃣ جلوگیری از ثبت حقایق تاریخی و نشر آن از سوی تاریخ نویسان متعهد. لذا عده ای از مورخین و پژوهشگران معتقدند، ایام شهادت حضرت محسن علیه‌السلام 👈اوایل ربیع الاول بوده است و عده‌ای 👈اوایل ربیع الثانی را مقارن با هجومی به بیت وحی میدانند که منجر به شهادت حضرت محسن علیه السلام گردید. ✅ در مورد دلایل معتقدین به این جنایت بزرگ در "اوائل ربیع الاول" ، کتابی الحاق شده تقدیم می‌شود ، حتما مطالعه فرمائید. ✅ و اما قائلین به شهادت آن حضرت در اوایل ربیع الثانی معتقدند: به دو دلیل ذکر شده در بالا در لابلای صفحات تاریخ ، چند هجوم انجام شده به بیت وحی ، در یک هجوم ادغام شده و همان یک مورد نیز کمرنگ و تحریف شده عرضه می‌شود ؛ به این معنا که مراجعه های مکرر عناصر خلافت مانند خلیفهء دوم و قنفذ و ...به همراه چند هجوم که در آن ها خانه علوی مورد هتک حرمت قرار گرفت ، همگی تحت عنوان هجوم منتهی به اخذ بیعت اجباری امیرالمومنین و شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها ثبت شده است؛ در حالیکه قطعاً در برخی از مراجعه ها و هجوم ها امیرمومنان علیه السلام از خانه خارج نشده‌اند و یا پس از خروج از ایشان بیعت گرفته نشده است. 💢 ملاک های هجوم اصلی: آوردن هیزم ، طلب آتش، و به آتش کشیده شدن درِ خانه مولا ، شهادت حضرت محسن علیه السلام بین در و دیوار ، بستن طناب به گردن امیرمومنان و بیرون آوردن ایشان ، و جسارت های فراوان به حضرت صدیقه با تازیانه و غلاف شمشیر و .... که پس از این وقایع و در پی این هجوم، به نقل صریح جناب سلمان، حضرت زهرا سلام الله علیها ملازم بستر هستند تا به شهادت می‌رسند؛ 👈👈لذا با توجه به اینکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ۲ روز پس از شهادت در خانه خویش دفن گردیدند و سپس امیرمومنان علیه السلام ۳ روز به جمع آوری قرآن📖 مشغول گشتند، و سپس ۳ شب انتصار و یاری طلبی اهل بیت علیهم السلام از اهل مدینه ، و خطابه فدکیه در روز دهم پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله ایراد گردید ، و تاریخ اشاره میکند حضرت زهرا سلام الله علیها با استواری وارد مسجد شده اند، 👈 نمی تواند هجوم اصلی تا قبل از روز دهم باشد. از طرفی تنها مدرک موجود📜 ، زمان تقریبی هجوم اصلی را ۱ ماه پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان می‌کند.(۱) 👈 که چنین ادعایی با حوادثی مانند مراجعه های مکرر صدیقه کبری سلام الله علیها برای استرداد فدک ، تنظیم سند استرداد توسط خلیفهء اول و باز پس گیری سند توسط ثانی لعین ، اعتراض ۱۲ نفر به ابوبکر و خانه نشینی ۳ روزهء او ، دور از ذهن نیست. (برای مطالعه بیشتر در این زمینه کتاب 📗📙 "از رحلت رسولخدا صلی الله علیه و آله تا شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام " نوشتهء ، نشر منیر ، توصیه می گردد؛ روز شمارهای کانال برهان مستند به این کتاب است.) 〰〰〰〰〰〰〰〰 ⚠️ لازم به ذکر مجدد و تاکید دوباره است ، این اختلاف تاریخی در ذکر ایام شهادت حضرت محسن علیه‌السلام ، هیچ خدشه‌ای بر "ایام محسنیه رایج" نخواهد داشت ، زیرا اولا همانگونه که بیان شد، هر دو گروه مستندات مقبول خویش را دارند، ثانیا : حتی اگر قول اوایل ربیع الثانی را اقوی بدانیم، در ایام رایج محسنیه ، نیز بارها به بیت علوی و ساحت فاطمی جسارت شد و بیت وحی تا مرز احراق پیش رفت ، 👈 و مهمتر آنکه چنین روزهایی به یقین، روزهای شروع انحرافات عظیم و مصائب اهل بیت علیهم السلام و زمینه سازی برای غصب فدک و غصب خلافت و...‌ ایام شادی و پایکوبی ابلیس ... بود ، https://t.me/borrhan/29914 لذا انتخاب روزهای آغازین ربیع‌الاول برای تعظیم شعائر و زنده نگه‌داشتن یاد شهادت حضرت محسن علیه السلام و جنایات منتخبین سقیفه ، انتخابی کاملا محترم و کاملا موجه و به جا و معقول است. و این اختلاف ، صرفا دو نقلِ متفاوت در ذکرِ تاریخِ جنایتی نابخشودنی و جسارتی غیر قابل انکار است. مصیبتی که "باید" زنده نگهداشته شود. 〰〰〰〰〰〰〰〰 1⃣ احمد بن محمد الشفی الزیدی ، عده الاکیاس ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ کانال حرم و پاسخگویی مستدل و مستند به شبهات و سوالات @haram24 ================ ⬇️ روز هجوم ؛ نوشته مهدی خرامیان @haram110