هدایت شده از 
مسأله 380. پدر بچّه و کسانی که عائلۀ او هستند مخصوصاً مادر بچّه، مکروه است از عقیقه بخورند؛ بلکه احتیاط مستحب آن است که مادر بچّه از آن نخورد؛ البتّه، کراهت مذکور شامل پدربزرگ و مادربزرگ بچّه نمی­شود؛ مگر آنکه نان‌خورِ پدر بچّه باشند. شایان ذکر است، اگر فرد بزرگ شده باشد و برای خود عقیقه کند، کراهت مذکور محفوظ است؛بلکه احتیاط مستحب آن است که خودِ او نیز از عقیقه مصرف نکند. بنابراین، افرادی مانند خود بچّه و برادر و خواهر و مادر بچّه که نان‌خور پدر بچّه هستند، مکروه است از عقیقه بخورند. یعنی مکروه است پدر فردی که عقیقه شده و عائلۀ پدر، از گوشت عقیقه مصرف کنند. رساله جامع 4