🔰 راهپیمایی اربعین قدرت نرم شیعه را متجلی می‌کند ✍ هادی بامهر 1⃣ بخش نخست 🌀 مفهموم پاندمی تا به امروز برای شیوع یک بیماری در سطح جهانی استفاده می‌شده است. اما به تعبیری دیگر، پاندمی یا همه‌گیری می‌تواند یک بیماری یا شیوع و گسترش یک تفکر باشد. ✴️ انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ شروع یک تفکر در راستای استقرار حکومت اسلامی و در ادامه‌ی مسیر حرکت انبیائ در برپایی قسط بوده است. پاندمیِ تفکر انقلاب و تفکر ناب اسلامی در طول ۴۱ سال پایه‌های جریان ظلم و استکبار را به لرزه درآورده است و دشمن به جد از این ناحیه احساس خطر می‌کند. 🔸از جمله‌ی مولفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی: اتحاد ملی، اقتدار ولايت فقيه، بصيرت، فرهنگ استقامت، تقويت ايمان، عزم راسخ برای دفاع از انقلاب، آمادگی پاسخ به هر تهديد با قدرت کامل، حفظ و فعال سازی ارزش‌های الهی، دفاع ملی، استکبار ستیزی و حمايت از مظلوم است. بازوهای عملیاتی و ظهور و متجلی شدن قدرت نرم انقلاب در واقع از طریق راهپیمایی‌های مختلفی است که در طول سال برگزار شده‌اند. حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و اربعین و راهپیمایی‌های مختلف به عنوان گام بلند در مسیر آرمان مهدویت همواره در انعکاس و گسترش تفکر انقلاب اسلامی در سطح جهانی نقش بسزایی داشته است. فاصله‌ی واقعی فیزیکی راهپیمایی‌ها با زادگاه تفکرهای ضد انقلاب اسلامی امروز از هر زمانی کمتر شده است و این سبب ایجاد لرزه بر دشمنان شده است. مراسم تشیع سرداران شهید اسلام سردار سلیمانی و سردار ابومهندس المهدی از بزرگترین نمونه‌های راهپیمایی در سطح دنیای اسلام بوده است. عمق نفوذ پاندمی تفکر انقلاب اسلامی امروز سراسر جهان است. ▫️سان تزو: (معیار اصلی پیروزی در جنگ در به دست آورردن صلح و تسخیر قلوب و احساسات مردم نهفته است) 🔸تسخیر قلوب، مولفه‌ی اصلی در پیچیده‌ترین جنگ‌های تاریخ یعنی جنگ‌های شناختی است. پیروز میدان جنگ‌های شناختی کسی است که به این مولفه دست یابد. راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی به عنوان قدرت نرم در دستیابی به این مولفه نقش بسزایی داشته‌اند. راهپیمایی‌ها زبان گویای انقلاب اسلامی بوده است. 🔸اشاعه یا همه‌گیر شدن تفکر انقلاب اسلامی را می‌توان به یک تشبیه کرد. پاندمی انقلاب اسلامی، پاندمی ظلم ستیزی و پاندمی تفکر مقاومت چونان خاری در چشم دشمن هر ساله در حال گسترش بوده‌اند. 🔴 سان تزو در کتاب هنر جنگ آورده: 《بهترین استراتژی در جنگ حمله به استراتژی دشمن است.》 آری پاندمی در برابر پاندمی. 🔻پاندمی بیولوژیک در برابر پاندمی تفکر و شناختی. اما نقطه‌ی مقابل پاندمی انقلاب اسلامی کجاست؟ امریکا اسراییل. نقطه‌ی مقابل تفکر انقلاب اسلامی که از پاندمی احساس خطر کرده، تفکر صهیونیسم بوده است. فرضیه‌ی پاندمی در برابر پاندمی برای کنترل انقلاب اسلامی با شروع دوره‌ی کرونا اهمیت و رنگ بیشتری به خود گرفت. 🔻چند ماه پس از اعلام پاندمی کرونا، فرانک اسنودن استاد تاریخ پزشکی دانشگاه آکسفورد کتاب Epidemics and Society را منتشر کرد. اسنودن در این کتاب به بررسی نقش اپیدمی‌ها در شکل‌گیری سیاست و شکست انقلاب‌ها و شکل‌گیری بحران‌های اقتصادی پرداخته است. اسنودن همچنین به بررسی راه‌هایی که در آن ساختار یک جامعه سبب بروز و ظهور اپیدمی‌ها می‌شود پرداخته است. وی معتقد است که ((بیماری‌های اپیدمی اتقاقاتی خود به خودی و اتفاقی نیستند که بدون هیچ اخطار و پیش آگهی ناگهان ظهور کنند. اتفاقا برعکس، این ساختار هر جامعه است که آسیب‌پذیری آن را تعیین می‌کند. برای مطالعه‌ی اپیدمی‌ها باید ابتدا ساختار اجتماعی و سیاسی یک جامعه را که در آن بیماری شیوع پیدا کرده است بررسی کرد)) . ✔️کتاب اسنودن را باید از این دیدگاه بررسی کرد که ساختار جامعه رابطه‌ی مشخصی با بروز بیماری‌ها دارد. ساختار سیاسی و اجتماعی یک جامعه چه نقشی در شروع یک پاندمی می‌تواند داشته باشد؟ کلمات کلیدی در سخنان اسنودن (شامل: عدم اتفاقی بودن پاندمی‌ها و وابسته بود بروز بیماری با ساختار سیاسی و نقاط اسیب یک جامعه) بسیار جای تامل دارد. این عبارات با رد کردن گزینه‌های احتمال و اتفاق فرضیه پاندمی در برابر پاندمی را بیشتر تقویت می‌کند. 🔹از فصل‌های مهم کتاب شکست سپاهیان ناپلئون بناپارت در لشگر‌کشی برای سرکوب جنبش اعتراض‌ها در هاییتی اشاره کرد. در این مقابله، معترضان هاییتی به دلیل این که از افریقا بودند و سیستم ایمنی آنها به تب زرد مقاوم‌تر از بدن سربازان سفید پوست ناپلئون در برابر بیماری تب زرد بود توانستند لشگر ناپلئون را شکست دهند و اعلام استقلال کنند. 👇ادامه دارد... اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students