دکانی‌برای‌فراموش‌شده‌ها ⭕️ «ارژنگ‌امیرفضلی»پس‌ازحضور دائم درتلویزیون چه‌می‌کند 🔺آقای یکی از بازیگران نسل اول کمدی پس از انقلاب تلویزیون است. امیرفضلی در سال‌های اخیر کم‌کار شده بود و تا حدودی در رسانه‌ها و بین مخاطبان نیز روبه فراموشی. تا این‌که «خندوانه» در یکی از برنامه‌هایش از وی به‌عنوان مهمان دعوت کرد. در این برنامه رامبد جوان از «امیرفضلی» خواست که به‌زودی یک استندآپ کمدی در خندوانه اجرا کند. چند وقتی گذشت تا این‌که ارژنگ با که تم آن سرویس بهداشتی بود ظاهر شد! مدتی گذشت و ناگهان با حضور ثابت «امیرفضلی» دربرنامه خندوانه مواجه شدیم. قرار شده بود ارژنگ در قامت یک تیپ من‌درآوردی، بین تماشاچیان بنشیند و گاهی با رامبد وارد دیالوگ شود. 🔺اگر از کیفیت اجرای «امیرفضلی» بگذریم، هر چه بود به‌دلیل پربیننده بودن «خندوانه»، این بازیگر بازهم در بین مخاطبان زنده شد. ارژنگ توانست صفحه‌اش در را بالا ببرد و مثل برخی دیگر از چهره‌های مجازی، به رفتاری تکراری روی بیاورد. شهرت‌دوباره 🔺حالا «امیرفضلی» که تا چند ماه پیش درحال فراموش شدن بود، به واسطه «خندوانه» باز هم رسانه‌ای شد. اما پس از مدتی معلوم شد که انگار این بازیگر ۴۹ ساله باید کمی روی کنترلش بر رسانه‌ای شدن تمرین کند. «ارژنگ» ناگهان شروع به انتشار پست‌هایی در صفحه مجازی‌اش در اینستاگرام کرد. یکی از جنجالی‌ترین و البته پرانتقادترین پست‌های او، مربوط به دریای خزر بود. «ارژنگ امیرفضلی» با انتشار ویدیویی با زبان کمدی و طنز، ایران را که در روی نقشه شبیه یک گربه به پشت خمیده است، با بهره‌بری از شعر کمدین ضد انقلاب هادی خرسندی که توسط خواننده ضد انقلاب خارج‌نشین تبدیل به ترانه و کلیپ شده است، دستمایه طنز قرار داده است که ایران تا شصت سال بعد تجزیه خواهد شد و از شکل یک گربه به موش تبدیل خواهد شد. 🔺اما در جدیدترین مورد، این‌بار «امیرفضلی» به همان شیوه بی‌مزه و فاقد هنر گذشته، پستی منتشر کرد و در آن به موضوع هجوم ملخ‌ها به داخل کشور پرداخت. بازیگر «الوالو من جوجوام» با مقایسه و ربط دادن یک پدیده زیست‌محیطی به مسائلی مهم مثل اختلاس، فساد اقتصادی، ذخایرنفتی کشور و... سعی کرد بازهم تمام تلاشش را بکند تا با اطلاعات کم خود درباره موضوع فوق، خودش را در فضای مجازی وایرال کند. 🔺اما نکته‌ای که در این موارد و موارد مشابه دیگر مهم است و باید بررسی شود این است که قاعدتاً برنامه‌هایی مثل و امثال آن، محکوم به استفاده از چهره‌ها هستند، اما باید این نکته را هم مد نظر داشته باشند که گاهی، ضریب دادن به کسی که ظرفیتش را ندارد باعث پدیدار شدن چنین فضایی می‌شود. وقتی به مدد شهرت به دست آمده از ، اتفاقات ملی را تمسخر می‌کنند یعنی از تلویزیون دکانی ساخته‌اند برای شهرت!/ صبح‌نو @MovieReviewMag yon.ir/2lvwL