﷽ 🕯 ادبیات 🌴 شماره 40 🌴 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ اعراب. قسمت دوم ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🗂 بله پیرامون ماهیت اعراب دو اندیشه اساسی مطرح است؛ لفظی و معنوی. سیوطی در همع الهوامع گزارش می‌دهد که جمهور بر لفظی بودن اعراب باور دارد. و بدین خاطر است که اعراب را به اثر تعریف می‌کند. 📗 ولی اندیشه دوم از این قرار است که ماهیت اعراب، معنوی است. برای صاحبان این اندیشه می‌توان به أعلم، جماعتی از مغاربه، سیبویه، ابوحیان اشاره کرد. بر این اساس، اعراب را به تغییر تعریف می‌کنند و استدلال ایشان مبنی بر این بیان است که اگر حرکات و حروف اعراب باشند، دیگر معنا نخواهد داشت که حرکات و حروف را به اعراب اضافه نمود و گفت حرکاتِ اعراب. ✧❁ الذکر الحکیم ❁✧ 🆔@Hojjat68Hekmat 🆔https://eitaa.com/joinchat/1290404153Cf2a3596a83